פלורידה: סטושי נאקמוטו (?) הוא הבעלים של 1.1 מיליון ביטקוין

קרייג רייט, מדען מחשבים אמריקאי ומי שטוען להיות ממציא הביטקוין, הוא הבעלים החוקי של 1.1 מיליון 'מטבעות' ביטקוין. שוויים הנוכחי - כ-71.5 מיליארד דולר... כך קבע השבוע בית המשפט המחוזי במיאמי, פלורידה. שאלת הבעלות במטבעות, ששמורים בארנק סגור ומבודד מאז המצאת הביטקוין, נדונה במסגרת תביעה שהוגשה על ידי עזבונו של דיוויד קליימן, בטענה כי קליימן היה שותפו העסקי של רייט והבעלים החוקי של מחצית מהמטבעות שבידיו.

במסגרת התביעה טען רייט כי הוא למעשה "סטושי נקאמוטו", מי שחתום על המסמכים שהתוו את התשתית להנפקת מטבע דיגיטלי שאינו תלוי בסמכות חוקית או ריבונית – ונחשב לממציא הביטקוין. זוהי אינה הפעם הראשונה בה רייט מעלה טענה זו, ובעבר נשמעו קולות בענף הקריפטו הקוראים לו להוכיחה באמצעות העברת חלק מהסכום המדובר לארנק דיגיטלי אחר, אך רייט טרם פעל כאמור. 

עזבונו של קליימן טען כי "סטושי נקאמוטו" והמצאת הביטקוין היו פרויקט משותף של רייט וקליימן. בית המשפט דחה טענה זו, אך פסק לטובת העיזבון פיצוי של 100 מיליון דולר בגין זכויות הקניין הרוחני שיצרו השניים בשיתופי פעולה עסקיים שאינם נוגעים לביטקוין. מקור: AP News (מאת: קן סוויט).