הממשלה מקדמת הצעת החוק להסמכת השב"כ למעקב אחר נדבקי אומיקרון

אולי יעניין אותך גם

הממשלה אישרה אתמול (ג') במשאל טלפוני את קידום הצעת החוק שתעגן בחקיקה ראשית את סמכויות שב"כ ביחס למעקב אחר הנדבקים בווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה. זאת, בהמשך לתקנות שהותקנו ביום ראשון האחרון, המסמיכות את השב"כ באופן זמני לאכן את המכשירים הסלולריים של הנבדקים ושל מי ששהה בקרבתם, שתוקפן יפוג ביום חמישי הקרוב.

בטיוטת הצעת החוק מוצע, כי הכרזת הממשלה על חידוש האיכונים הסלולריים תובא לאישור ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ולועדה תהיה הסמכות להחליט האם לאשרה. במקרה בו הוועדה תחליט לא תאשר את ההכרזה, תוקפה יפוג בתום 24 שעות מהחלטת הוועדה.

במקביל, הרשות להגנת הפרטיות הגישה אתמול לוועדה את עמדתה בנושא. הרשות הדגישה כי השימוש במעקבי השב"כ הוא "אמצעי חריג ביותר, המגלם פגיעה קשה בזכות לפרטיות, היורדת לשורשה של חברה דמוקרטית". לכן, כך לפי הרשות, ככל שבימים הקרובים יתגלה שזן האומיקרון לא התפשט, או שאינו גורם לתחלואה קשה יותר מהזנים האחרים, ולחלופין אם יתגלה שהחיסונים לנגיף הקורונה אפקטיביים גם נגד זן האומיקרון - תהיה לדבר משמעות מכרעת על שאלת החוקיות שבשימוש בכלי זה. מקור: הארץ (מאת: נעה שפיגל ויהונתן ליס).