פייסבוק תגביל את האפשרות לפרסום ממוקד על בסיס גזע, נטיה מינית והזדהות פוליטית

מטא (חברת האם החדשה של פייסבוק) הודיעה בשבוע שעבר כי החל מינואר 2022 היא תגביל את האפשרות לפרסום ממוקד על בסיס גזע, נטיה מינית, הזדהות פוליטית ומאפיינים אחרים הנחשבים רגישים.

בפוסט שפירסם באתר החברה, גרהם מאד, סגן נשיא לשיווק מוצר, נכתב כי החברה מאמינה כי פרסום ממוקד נותן את חווית הפרסום הטובה ביותר למשתמש, ומסייע לעסקים קטנים ולארגונים ללא מטרת רווח להגיע לקהל היעד שלהם. עם זאת, החברה קשובה לציפיות של אנשים לגבי הדרך בה מפרסמים מגיעים אליהם ולטענות שעולות מצד מומחים לזכויות אדם וקובעי מדיניות בדבר הצורך למנוע ממפרסמים לנצל לרעה את אפשרויות המיקוד שהפלטפורמה מציעה. לפיכך, החברה הגיעה להחלטה שמאזנת בין האינטרסים השונים.

החל מיום 19 בינואר, 2022, מטא תסיר את האפשרות של מפרסמים לטרגט משתמשים על בסיס אינטראקציה קודמת שלהם עם תוכן הנוגע לנושאים רגישים כגון: דת, הזדהות פוליטית, או נטיה מינית.

מאד מדגיש כי ההגבלה החדשה לא נוגעת לקטגוריות המבוססות על מאפיינים פיזיים של משתמשים (גיל, מגדר וכיו"ב) אלא על האינטראקציה של משתמשים עם תוכן מסויים. הוא מציין כי מומחים הביעו חשש כי אפשרויות מיקוד אלה עלולות להיות מנוצלות לרעה ו"להוביל לחוויה שלילית אצל אנשים מקבוצות הסובלות מייצוג חסר". עוד נאמר בפוסט כי ההחלטה על ההגבלה היתה קשה שכן היא עשויה להשפיע לרעה על פעילותם של עסקים וארגונים, ודרשה איזון בין אינטרסים מתחרים.