דרום קוריאה: מידע ביומטרי של מיליוני נוסעים הועבר למגזר הפרטי

אולי יעניין אותך גם

מסמכים ממשלתיים שנחשפו השבוע בדרום קוריאה מגלים כי משרד המשפטים העביר לחברות במגזר הפרטי כ-170 מיליון תמונות פנים של נוסעים בנמל התעופה אינצ'ון שבסיאול, מבלי לקבל הסכמתם לכך. המידע הביומטרי שהועבר על ידי הממשלה נועד לסייע לחברות ביצירת מערכת בינה מלאכותית ממשלתית לזיהוי וניתוח פניהם של הנכנסים והיוצאים מהמדינה. אל תמונות הנוסעים שהועברו (מרביתן של אזרחים זרים) צורף גם מידע על גילם, המגדר שלהם והאזרחות שלהם.

למשרד המשפטים אמנם אין סמכות לאסוף מידע ביומטרי על כלל האזרחים במדינה, אך חוק ההגירה הדרום קוריאני מאפשר לו לאסוף טביעות אצבע ותמונות פנים של אזרחים שהחליטו להצטרף למאגר הביומטרי – עובדה שמשרד המשפטים ניצל כדי לאגור מידע ביומטרי רב על אותם אזרחים.

חוק הגנת המידע האישי של דרום קוריאה קובע כי עיבוד של מידע "רגיש" – שהוא, בין היתר, מידע הנוגע למאפייניו הפיזיים של אדם – על ידי צד שלישי, מחייב קבלת הסכמה נפרדת וספציפית מנושאי המידע. עם זאת, פעולה כאמור אפשרית גם ללא הסכמה, כל עוד היא מתבצעת "בהיקף הקשור באופן סביר למטרה הראשונית שלשמה נאסף המידע". לפי המסמכים הממשלתיים, שנמסרו לדרישת המפלגה הדמוקרטית במדינה, משרד המשפטים קבע כי לאור העובדה שהתמונות נאספו למטרות אימות זהות הנוסעים, ניתן להשתמש בהן גם למטרות פיתוח מערכת בינה מלאכותית לאימות זהות. חברי המפלגה הדמוקרטית וארגוני זכויות אדם הביעו ביקורת על פעולתו "חסרת התקדים" של משרד המשפטים, וקראו לבחינה מחודשת של חוקיותה. מקור: Hankyoreh (מאת: צ'און הו-סונג)