טראמפ נגד הרשתות החברתיות: "מצנזרות משתמשים"

אולי יעניין אותך גם

נשיא ארצות-הברית לשעבר, דונלד טראמפ, הודיע על הגשת תובענות ייצוגיות נגד פייסבוק, גוגל וטוויטר, ונגד מנכ"ליהן, מארק צוקרברג, ג'ק דורסי וסונדאר פיצ'אי. התובענות הוגשו בעקבות חסימת חשבונו של טראמפ בטוויטר ובפייסבוק, ובטענה כי פלטפורמות המדיה החברתית "מצנזרות משתמשים".

הידוק הפיקוח על התכנים המועלים לרשתות החברתיות נבע מהלחץ הציבורי הגובר לאורך מגפת הקורונה ובייחוד בתקופת הבחירות האחרונות לנשיאות, והוא הגורם שהוביל, לבסוף, לחסימת חשבונותיו של טראמפ לאחר אירועי הפרעות בקפיטול בחודש ינואר האחרון. במקביל, גברו הקולות המבקרים את חברות הביג טק על כך שהן "משרתות אג'נדה ליברלית", והחלו לצוץ עוד ועוד פלטפורמות אלטרנטיביות. הגשת התובענות מסמלת את הסלמת המאבק בפלטפורמות המיינסטרים.

במסיבת העיתונאים שנערכה, ביום רביעי האחרון, טען טראמפ כי הצנזורה שחברות הביג טק מנהיגות היא "נוראית, לא חוקתית ולגמרי אנטי-אמריקאית". עם זאת, מומחים למשפט חוקתי מבהירים כי מטרתו של התיקון הראשון לחוקה – שמגן על חיפוש הביטוי, ושלהפרתו טוען טראמפ – היא להגביל את כוחה של הממשלה, והוא אינו חל על המגזר הפרטי. מקור: Business Insider (מאת: קייטי קנלס).