גוגל השהתה את חסימת עוגיות המעקב בכרום לשנת 2023

גוגל השהתה את תכניתה לחסימת השימוש בעוגיות המעקב בדפדפן הכרום עד לשנת 2023, כך מסרה חברת האם אלפבית ביום חמישי האחרון. המהלך בוצע בתיאום עם רשות התחרות והשווקים של בריטניה (CMA), לאחר שזו פתחה בחקירה נגד גוגל, במסגרתה הגיעו הצדדים להסכמה לפיה ה-CMA יפקח באופן קרוב על השינויים שגוגל מבצעת בכרום.

יציאתה לפועל של התכנית תוכנה במקור לתחילת שנת 2022, אז הייתה גוגל אמורה לחסום בפני חברות המתמחות בפרסום מותאם אישית (ad personalization) את האפשרות לשתול בדפדפן עוגיות מעקב, שנועדו לאסוף עבורן מידע אודות תחומי העניין של הגולשים. כעת מבקשת גוגל מה-CMA לאשר תכנית חדשה, לפיה תבצע התאמות, שינויים ובדיקות עד לסוף השנה הבאה, ולאחר מכן תפסיק את השימוש בעוגיות מעקב באופן הדרגתי החל מאמצע שנת 2023, ותטמיע במקומן את הטכנולוגיה החדשה שלה, שאמורה לספק הגנה הדוקה יותר על פרטיות המשתמשים.

המבקרים הביעו תהיה באשר ליעילותה של הטכנולוגיה האלטרנטיבית, וטוענים שהפסקת השימוש בעוגיות מעקב של צדדים שלישיים למעשה תועיל לגוגל, משום שהיא עצמה תוכל להמשיך לעקוב אחר מידע דומה באמצעות מערכות אחרות שלה, דוגמת YouTube ומנוע החיפוש – וכך תמשוך עוד מפרסמים לרכוש ממנה מרחבי פרסום. גם מתחריה של גוגל בתחום הפרסום הדיגיטלי מפנים אצבע מאשימה כלפי גוגל, בטענה שהיא מנסה להרחיב את נתח השוק שלה באמצעות מצג שווא של הגנת פרטיות משופרת. מקור: רויטרס (מאת: פארש דייב)