גוגל מציגה - תחליף לעוגיות

אולי יעניין אותך גם

גוגל מציגה טכנולוגיה לאיסוף מידע שיווקי על לקוחות שלטענתה תשמור על פרטיות המשתמשים טוב יותר בהשוואה לשימוש בקבצי עוגיות (Cookies). כך דיווחה החברה. הטכנולוגיה פועלת באמצעות צירוף ומיצוע (אגרגציה) של המידע האישי. חברות טכנולוגיה נוספות ובהן מוזילה ואפל הציגו חלופה משלהן ל-Cookies.

קבצי עוגיות הם קבצי טקסט זעירים המוטמעים בדפדפן או במכשיר הקצה של המשתמש במטרה לתעד פעולות שביצע המשתמש ברשת. התיעוד מהווה איסוף בלתי ישיר של מידע אישי, ומכיוון שכך הוא נופל תחת דיני הגנת הפרטיות בארץ ובעולם. קבצי עוגיות הינם הכלי המרכזי בתעשיית הפרסום הדיגיטלי הממוקד, ששוויה נאמד ב- 330 מיליארד דולר.

 מאחר ואיסוף מידע בדרך זו נעשה באופן סמוי מהעין, ומכיוון שבחלק מהמקרים המידע מועבר לצדדים שלישיים, השימוש בעוגיות שנוי במחלוקת ומצוי תחת ביקורת משפטית וציבורית זה כעשור.

הטכנולוגיה שהציגה גוגל נקראת FLoC. היא מבוססת על מערכת למידת מכונה המנתחת את ההתנהגות של קבוצות של אלפי משתמשים ברשת על פי היסטוריית הגלישה שלהם, כיחידה אחת. גוגל משתפת רק מידע אגרגטיבי על אותן קבוצות.

Mozzila  השיקה מנגנון נגד איסוף מידע על ידי קבצי עוגייה של צדדים שלישיים. תחילה, המנגנון הוטמע ב"גרסת הלילה" של הדפדפן Firefox, וכעת הוא מופעל כברירת מחדל לכל המשתמשים ובכל המדינות. 

גם אפל מקדמת מדיניות דומה. בחודש מרץ אשתקד עדכנה את ההגדרות של הדפדפן Safari כך שיחסום קבצי עוגיות של צדדים שלישיים.

בעוד שאפל ומוזילה חוסמות קבצי עוגיות של צדדים שלישיים באופן גורף ומוחלט, בדפדפן כרום של גוגל החסימה תהיה הדרגתית יותר ואף תציע חלופה לאותם צדדים שלישיים המעוניינים לקבל מידע אישי על המשתמשים ברשת. "אנו מאמינים כי [לחסימה מוחלטת של עוגיות צד ג' בלא חלופה] יש השלכות לא רצויות שעלולות להשפיע לרעה על המשתמשים ועל האקוסיסטם ברשת", נימק ג'סטין שו, ראש מחלקת ההנדסה של הדפדפן כרום.  מקור: Axios, מאת שרה פישר.