ועדת המשפט של בית הנבחרים אישרה את הצעות החוק נגד התנהלות מונופוליסטית של ענקיות האינטרנט

בדיון מרתוני שארך 29 שעות, אישרה ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי את חבילת הצעות החוק שהוגשו בתחילת החודש על ידי מחוקקים משתי המפלגות, במטרה לרסן את כוחן המונופוליסטי של ענקיות האינטרנט, ובראשן, אמזון, גוגל, פייסבוק ואפל. מדובר בשש הצעות חוק המציבות הגבלות שונות על ענקיות האינטרנט בקשר לרכישות ומיזוגים, העדפת מוצרים שלהן על פני מוצרים של מתחרים, ואיסור הפעלת קווי-מוצר שמעמידים אותן בניגוד עניינים מול פעילותן כמפעילות פלטפורמה.

הצעות החוק זכו לתמיכה של מחוקקים משתי המפלגות, אך ההתנגדות לחוקים, שגוברת כתוצאה מהלובי החזק שמפעילות ענקיות האינטרנט, גם היא חוצה קוים מפלגתיים. מחוקקים מקליפורניה, מדינה שבה נמצאים רבים ממטות החברות, הביעו ספקות לגבי השפעתם של החוקים המוצעים על כלכלת המדינה וטענו כי החוקים עלולים לגרום נזק לצרכנים.

הצעת החוק השישית בחבילת החקיקה, שהיא ככל הנראה החשובה מכולן, ונועדה לאפשר לרגולטורים לתבוע פירוק של חברות אשר פעילותן כמפעילות פלטפורמה נמצאת בניגוד עניינים חמור לשאר פעילויותיהן העסקיות, עברה ברוב דחוק של 21 תומכים ו-20 מתנגדים, כאשר 2 מחוקקים רפובליקנים הצטרפו לתומכים, ו-4 דמוקרטים התנגדו (מקור: וושינגטון פוסט, מאת: רייצ'ל לרמן).