ישראל מצטרפת למתווה מיסוי הכלכלה הדיגיטלית של ה-OECD

אולי יעניין אותך גם

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הכריז היום כי מדינת ישראל מאשרת עקרונית את הצטרפותה למתווה מיסוי הכלכלה הדיגיטלית של ה-OECD, בשיתוף מדינות ה-G20, לקראת אישור המתווה בוועדה ייעודית ב-OECD בסוף החודש. שר האוצר מסר כי "הכלכלה הופכת להיות גלובאלית יותר ויותר ואנו נדרשים לנקוט צעדי מדיניות בשיתוף פעולה עם המדינות האחרות. משרד האוצר יפעל לכך שהמשק הישראלי יעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים בתחומים השונים לרבות מיסוי... המתווים החדשים יאפשרו למדינת ישראל לקבל הכנסות מחברות הענק בגין הכנסה מפעילותן בישראל".

תכנית ה-OECD למיסוי הכלכלה הדיגיטלית בנויה משני רבדים: הרובד הראשון עוסק במיסוי רווחי תאגידי הענק הבינלאומיים על-ידי המדינות שלתושביהן הם נותנים שירותים או מספקים מוצרים, כאשר לפי המתווה המסתמן, ניתן יהיה למסות חלק מרווחי תאגידי ענק אלה במדינות בהן הם פועלים גם אם לא מתקיימת נוכחות פיזית במדינה. הרובד השני מנסה למנוע תכנוני מס שמטרתם שחיקת בסיס המס או הסטת רווחים למקלטי מס של תאגידים רב לאומיים ובכך לשים קץ לתופעת "המרוץ לתחתית" של שיעורי המס.

על פי המתווה, יקבע שיעור מס מינימלי שיחול על החברות בתאגידים אלה. קבוצת ה-G7 הודיעה בתחילת החודש כי חברי הקבוצה הסכימו ששיעור מס מינימלי זה יעמוד על 15% לפחות. רובד זה צפוי לחול על קבוצות רב לאומיות להן מחזור פעילות כולל של 750 מיליון אירו. על המדינות המשתתפות לא תחול חובה להעלות את שיעור המס החל על החברות שבתחומן לשיעור המס המינימלי, וחברת האם, או חברות אחרות בקבוצה, ידרשו להשלים את המס למס המינימלי, אותו הן יעבירו לרשות המסים שבמדינת תושבותן. מקור: דוברות משרד האוצר.