משרד הבריאות העביר מידע אישי על מיליוני ישראלים למאות רשויות

אולי יעניין אותך גם

במהלך מגפת הקורונה נענה משרד הבריאות בחיוב ל-261 מתוך 267 בקשות לקבלת מידע אישי ורפואי אודות רוב אוכלוסיית ישראל או כולה. התוצאה: מידע רגיש על אודות מיליוני ישראלים הועבר ללא הסכמתם או ידיעתם למאות רשויות מקומיות וגופים ציבוריים. המידע כלל בין היתר נתוני בדיקות, חקירות אפידמיולוגיות, בידודים וחיסונים.

לפי נוהל משרד הבריאות, העברת המידע לרשויות תתאפשר רק כאשר ההעברה נעשית כדי לסייע למבודדים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים הנובעים מהבידוד או במציאת מקום בידוד. הנוהל לא הגדיר חובות או קווים מנחים לאבטחת המידע.

לצד 240 בקשות למידע מרשויות מקומיות, אישרה הוועדה במשרד הבריאות גם עשרות בקשות מגופים אחרים, ביניהם חוקרי אוניברסיטאות, רשות האוכלוסין, המטה לביטחון לאומי, משרד האוצר ומשרד החינוך – בנימוק של "קידום בריאות הציבור".

הררי המידע שהצטברו במאגרי משרד הבריאות הם תוצר של מערך המעקב שהוקם לסייע בטיפול במשבר הקורונה. המערך כלל שלל פעולות תחקור, ניטור וניתוח מידע על ידי השב"כ, בשיתוף פעולה עם קופות החולים, בתי החולים ומערך החקירות האפידמיולוגיות, וכזכור זכה לביקורת רבה עוד בתחילת דרכו. מקור: הארץ (מאת: עידו אפרתי)