פייסבוק מחילה מדיניות חדשה נגד פייק ניוז

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק הודיעה, כי תתחיל לנקוט צעדים נגד משתמשים בפלטפורמה שמפרסמים תכנים שקריים ("דיס-אינפורמציה") באופן עקבי בפלטפורמה.

עד היום, פייסבוק הפעילה צוותים שסקרו את אמיתות התוכן של פוסטים ובמידת הצורך הסירו תכנים שנמצאו כמבוססים על מידע שגוי או שקרי. פעילות הבקרה הזו לא צלחה מאחר שתכנים בפלטפורמה הפכו ויראליים עוד לפני שצוותי התוכן הספיקו לעבור על הפוסטים מה שגרם למשתמשים להמשיך ולפרסם תכנים מטעים ללא דאגה.

כעת, פייסבוק מודיעה, כי מעתה והלאה היא תטיל מראש סנקציות על משתמשים שמפרסמים באופן עקבי תכנים מטעים בפלטפורמה. במסגרת המהלך, פייסבוק הודיעה כי משתמשים שתכניהם נמצאו שקריים מספר פעמים על ידי צוותי התוכן, יזכו לחשיפה נמוכה במיוחד והפוסטים שהם יעלו ימוקמו נמוך בדף הבית כדי שפחות משתמשים יחשפו אליהם. בנוסף, פייסבוק הודיעה כי התראות יוצגו למשתמשים אחרים שבקשו לעקוב אחר אותם משתמשים המפרסמים תכנים שקריים.

דוח של פייסבוק שפורסם בימים האחרונים חושף כי רוסיה היא עדיין המדינה המובילה במספר המשתמשים המעלים תכנים מטעים. ממצא בולט רק 5 שנים אחרי שפעילים רוסים פתחו בקמפיין מרחיק לכת לחדור לרשתות החברתיות במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ב-2016.

הדוח המסכם 150 פעולות מאורגנות של דיס-אינפורמציה שלדברי פייסבוק סוכלו על ידה, מדגיש כיצד מאמצי הסיכול הפכו מתוחכמים יותר ויקרים יותר להפעלה בשנים האחרונות. מקור: וושינגטון פוסט, אנג'אדג'ט. (מאת אליזבת דוסקין, כריס בל).