"רמי לוי תקשורת" ובכירים בה הורשעו בפגיעה בפרטיות בשל שימוש במידע על לקוחות

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט השלום בירושלים גזר השבוע על חברת "רמי לוי תקשורת", כמו גם על בכירים בחברה, קנסות כספיים של מאות אלפי שקלים, במסגרת הסדר טיעון, לאחר ששלפו ממאגרי המידע של החברה פירוט שיחות טלפון על עשרות מלקוחות החברה, לעתים על פני תקופות ארוכות, וכן את נתוני המיקום שלהם, למטרות זרות ותוך פגיעה בפרטיות. 

על החברה, מפעילת סלולר וירטואלית, נגזר קנס כספי בסך 600,000 ש"ח וכן פיצוי בסך 200,000 ש"ח ללקוחות שנפגעו. היא הורשעה בעבירה של שימוש במאגר מידע בניגוד למטרה שלשמה הוא הוקם. בנוסף, ש. ג'וליאן, האחראי על האבטחה בחברה, הורשע בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות וכן בהפרת חובת סודיות ובשימוש במאגר מידע בניגוד לדין. הוא נידון לחמישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.

על מנכ"ל החברה, א. אטיאס, נגזר עונש מאסר על תנאי וקנס כספי של 75,000 ש"ח, לאחר שהורשע בעבירות של הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לדין. את החקירה בעניין ניהלו הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, יחד עם משטרת ישראל. הללו חשפו כי החברה ומנהליה השתמשו במאגר המידע של החברה על-מנת לאסוף מידע מגוון על לקוחות החברה, ללא הסכמתם, ובניגוד למטרה שלשמה נמסר המידע. מקור: הרשות להגנת הפרטיות.