בריטניה: משרד הפנים נגד מתווה ההצפנה החדש של פייסבוק

אולי יעניין אותך גם

"איננו יכולים לאפשר מצב בו נפגעת קשות היכולת של רשויות החוק להתמודד עם עבירות פליליות מתועבות ולהגן על קורבנות", כך אמרה שרת הפנים הבריטית, פריטי פאטל, בביקורת חריפה נגד תכנית ההצפנה מקצה לקצה שפייסבוק מתכננת ליישם בכל פלטפורמות המסרים המיידים שלה. השרה נאמה באירוע של החברה הלאומית למניעת אכזריות כלפי ילדים (NSPCC).

תכנית ההצפנה שפייסבוק עתידה ליישם בקרוב אמורה לאפשר רק לשולח ומקבל ההודעות לקרוא אותן. זאת, כברירת מחדל ב-WhatsApp. בפלטפורמות בהן אין הצפנה מקצה לקצה, פייסבוק יכולה לבצע סריקה אוטומטית ולאתר הודעות שתוכנן עלול להוות התעללות מינית בילדים. לפי הערכת המרכז הלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים בארה"ב, יישום התכנית יגרום לצמצום של עד כ-70% בדיווחים על התעללות בילדים.

בנאומה התייחסה השרה לחשש כי תכנית ההצפנה החדשה תסכן את המאמצים למיגור ההתעללות בילדים ותהפוך את תופעת ה-online grooming לנפוצה יותר. היא קראה לפייסבוק לשקול מחדש את המהלך, והדגישה כי הממשלה לא מתנגדת לשימוש בטכנולוגיות הצפנה אך סבורה שניתן להטמיע אותה "באופן שיאפשר גם הגנה על הציבור ועל בטחונם של ילדים".

פייסבוק מסרה בתגובה היא היא תמשיך בפיתוח אמצעים חדשניים וכי טכנולוגיית האבטחה שלה תסייע לשמור על בטחונם של משתמשים מפני האקרים ופושעים. מקורות: חדשות בי.בי.סי (מאת: דייוויד מולוי) והגרדיאן (מאת: אלכס הרן).