אוטוטו זה קורה: אפל תעדכן את מדיניות הפרטיות בשבועות הקרובים

אולי יעניין אותך גם

בשבועות הקרובים יכנס לתוקף הכלל החדש של אפל והיא לא תאפשר עוד למפעילי אפליקציות גישה למזהה הייחודי שהיא מתחזקת לטובת פרסום ממוקד (Identifier For Advertising - IDFA), אלא בהסכמה מפורשת של המשתמש. אפל תדרוש מכל אפליקציה להציג לאישור המשתמש את השימושים שהיא מבקשת לעשות במזהה הייחודי לפני שהאפליקציה תוכל לגשת אליו. חברות פרסום דיגיטלי הודיעו בתגובה' כי המהלך יפגע בפעילותם העסקית בהנחה שרוב המשתמשים יעדיפו לא להסכים לאיסוף המידע.

ביוני 2020 הודיעה אפל על הכלל החדש. בחודש ספטמבר שלאחר מכן, הודיעה החברה על החלטתה לדחות את כניסת הכלל החדש לתוקף כדי לאפשר למפעילי האפליקציות ומפרסמים דיגיטליים להתכונן למהלך מבעוד מועד.

חברות רבות הנשענות על פרסום ובהן פייסבוק הודיעו בתגובה, כי המהלך יפגע באופן וודאי בפעילות ובמודל העסקיים שלהן. בתשובה מסרה אפל כי היא תספק לאפליקציות וחברות הפרסום שני כלים ייעודיים חלופיים שיאפשרו להם להמשיך ולקבל נתונים אודות אפקטיביות השירותים שלהם. הכלי הראשון - יאפשר למפתחי האפליקציות לצפות בנתונים מצטברים שאינם חושפים את זהות המשתמש היחיד על מספר המשתמשים שהורידו את האפליקציה לאחר שצפו בפרסומת מסוימת לאותה אפליקציה. הכלי השני - "מנהל הקלקות" שמו, יאפשר למפרסמים לקבל נתונים מצרפיים על מספר ההקלקות של משתמשים בפרסומת מסוימת שמעבירה אותם לאתר אחר.

לפי הודעתה של אפל שפורסמה בימים האחרונים, הכלל החדש יכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים במקביל לשחרור הגרסה החדשה iOS 14.5. מקור: רויטרס.