העליון בארה"ב דחה בקשת ערעור של פייסבוק בהליך על מעקב אחר משתמשים

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון של ארצות-הברית דחה ביום שני האחרון את בקשת הערעור של פייסבוק על החלטת בית משפט פדרלי לערעורים לפיה החברה הפרה את הוראות חוק האזנות סתר (ה- Wiretap Act) בכך שעקבה אחר משתמשיה ללא הסכמתם.

במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד פייסבוק ב-2019, קבע בית משפט פדרלי כי פייסבוק הפרה את הוראות חוק האזנות סתר בכך שאספה פרטים על היסטוריית הגלישה של משתמשיה ועל פעילותם - גם כשלא היו מחוברים לפלטפורמה - באמצעות שימוש בתוספים (plug-ins) שהטמיעה באתרי אינטרנט אחרים. "פרופיל המשתמש בפייסבוק חושף מה המשתמש אוהב ולא אוהב, את תחומי העניין שלו ואת תחביביו לאורך תקופת זמן משמעותית, מבלי לאפשר לו הזדמנות למנוע גישה לא מורשית לנבכי חייו הפרטיים", נכתב בפסק הדין.

law.co.il מזכיר כי באותו מקרה נקבע גם כי פייסבוק הפרה את פרטיותם של משתמשיה, אך בקשת הערעור לא נגעה לקביעה זו. לטענת פייסבוק, העובדה שהיא הייתה צד לתקשורת שהתבצעה באמצעות התוספים, פוטרת אותה מאחריות לפי חוק האזנות סתר. "פייסבוק לא הייתה אורח לא רצוי בתקשורת בין שני צדדים אחרים; אלא משתתפת ישירה בתקשורת", כתבה החברה בבקשת הערעור. בית המשפט העליון, כאמור, לא השתכנע, וסירב לדון בבקשת הערעור. מקור: Reuters (מאת: אנדרו צ'אנג).