ארה"ב: האם צמצום השימוש בקוקיז פוגע בתחרות?

משרד המשפטים האמריקאי בוחן האם המדיניות החדשה של גוגל לצמצום השימוש ב- Cookies לצרכי פרסום ממוקד, עשויה להשפיע על התחרות בתחום הפרסום המקוון.

כבר לפני כשנה הודיעה גוגל על כוונתה להפסיק את התמיכה ב-Cookies של צדדים שלישיים בדפדפן כרום, ולפני כחודשיים הודיעה כי התכנית תצא לפועל  לאחר שתשלים את הפיתוח וההטמעה של פרויקט "ארגז החול של הפרטיות".  לדברי גוגל, צעד זה נועד להגביר את ההגנה על פרטיות המשתמשים. סגן נשיא בגוגל לענייני שירותי פרסום מסר כי "איננו מאמינים שמעקב אחרי יחידים ברחבי הרשת יעמוד במבחן הזמן כאשר החששות לפרטיות גוברים." מתחרים בשוק הפרסום מטילים ספק ברציונל הפרטיות שנועד להצדיק את המהלך של גוגל, שכן גוגל עצמה תמשיך לאסוף את המידע על משתמשיה ועשויה אף להגדיל את רווחיה מפרסום כתוצאה ממהלך זה.

כעת, מקורות שונים מדווחים כי  חוקרי משרד המשפטים החלו לבחון אם הגבלת השימוש ב-Cookies של צדדים שלישיים בדפדפן, החולש על נתח שוק של כ-60%, תפגע בתחרות בשל החשש שתגביל את הגישה של רשתות פרסום מתחרות למידע שהיה עד כה נגיש להן וכעת יהיה נגיש לגוגל בלבד. משרד המשפטיםהאמריקאי  סירב להגיב בעניין.

רשות התחרות בצרפת אישרה לפני ימים אחדים באופן זמני לאפל להתקדם עם מהלך דומה להגבלת מעקבים, בנימוק שההגנה על הפרטיות גוברת על החשש מפני פגיעה בתחרות. רשות התחרות בבריטניה צפויה להחליט בקרוב אם בכוונתה לחסום את שינוי המדיניות של גוגל (מקור: רויטרס, מאת: פארש דייב ודיאן ברץ).