אירופה מזהירה את אפל: לא להפר דיני התחרות בגלל פרטיות

אולי יעניין אותך גם

ראשת רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, מרגרט וסטגר, הזהירה את אפל שלא להפר את דיני התחרות ולהחיל את אותם כללים באופן שיוויוני על כל האפליקציות המוצגות במכשיריה. 

האזהרה באה בתגובה להודעת אפל על שינוי במדיניות הפרטיות שלה, שלפיו משתמשים יוכלו לבחור אם להסכים לשימוש במידע שלהם לצרכי פרסום ממוקד. לטענת אפל, מטרת השינוי היא לספק הגנה גדולה יותר לפרטיות המשתמשים. יחד עם זאת, היו גם מי שביקרו את השינוי במדיניות אפל, ביניהם פייסבוק, אחת המתחרות הגדולות של אפל בשוק הפרסום המקוון, אשר טענה כי השינוי הוא התנהגות בלתי תחרותית מצד אפל, מפני שיחול רק על אפליקציות של צדדים שלישיים אך אל על פלטפורמת הפרסום של אפל עצמה. 

בתגובה לביקורת, ראשת רשות ההגבלים העסקיים וסטגר מסרה כי בעוד שמדובר בעניין הנוגע לפרטיות, עשויה לעלות גם סוגיה של הגבלת תחרות אם יתברר שהשינוי במדיניות אינו מוחל באופן שיוויוני על כל האפליקציות במכשירי אפל ומפלה לרעה אפליקציות של צדדים שלישיים.

אפל מסרה בתגובה כי השינוי יחול על כל האפליקציות באופן שיוויוני, אך מאחר ופלטפורמת הפרסום של אפל אינה אוספת מידע על משתמשים, השינוי לא ישפיע עליה. מקור: Reuters (מאת: פו יון צ'י)