ביהמ"ש המחוזי: על טלגרם לפעול נגד קבוצות המפרות זכויות יוצרים

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד פסק לאחרונה כי על שירות המסרים "טלגרם" לפעול כנגד קבוצות המפיצות תכנים פיראטיים. זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) - חברה המאגדת שורה של גופים המפיקים ומפיצים תכני וידאו ועוסקת באכיפת זכויות קניין רוחני - תבעה את טלגרם בחודש פברואר האחרון וטענה כי "טלגרם משמשת את משתמשיה להפצה, העמדה לרשות הציבור, שידור והעתקה של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים כגון: סדרות טלוויזיה, סרטים, תרגומים בעברית ומוסיקה, וזאת באמצעות שיתוף הקבצים המפרים או שיתוף קישורים לקבצים לצפייה ישירה או הורדה...".

זיר"ה פנתה לטלגרם והעבירה לה רשימת קבוצות בהן מתקיימת פעילות המפרה זכויות יוצרים בקנה מידה רחב. טלגרם הסכימו לבקשה ולחסום ערוצים, או להכריח את מנהליהן להסיר את התוכן המדווח, אך זיר"ה טענה ההסרה לא התבצעה באופן המניח את דעתה של זיר"ה. טלגרם לא התגוננה בפני תביעת זיר"ה ולפיכך הורה השופט רמי אמיר על מתן צו האוסר על טלגרם להעמיד לרשות הציבור, או לאפשר העמדה לרשות הציבור, במסגרת קבוצות הטלגרם המפרות, של יצירות מקוריות בנות הגנה השייכות לתובעות. בנוסף, השופט אמיר הורה לטלגרם לפצות את זיר"ה ב-100,000 ש"ח וכן כי תישא בהוצאות בסך 60,000 ש"ח.

עו"ד ערן פרזנטי, המייצג את זיר"ה, מסר כי "אנו מברכים על הצו אשר יסייע למיגור הצפייה הפיראטית ולהפרת זכויות היוצרים הסיטונית המתקיימת ברשת טלגרם באין מפריע. בימים אלה אנו פועלים מול טלגרם במטרה להביא ליישום הצו ולא נהסס לשוב ולפעול מול כל פלטפורמה, בכל הערכאות ובכל האמצעים כדי למגר תופעות דומות. זכויותיהם ופרנסתם של מפיקים ויוצרים בישראל אינם הפקר". מקור: כלכליסט (מאת אביאור אבו).