גם קנדה נגד טכנולוגיית זיהוי הפנים של ClearView

אולי יעניין אותך גם

רשות הגנת הפרטיות הפדרלית בקנדה, לצד הרשויות המקבילות לה בפרובינציות קוויבק, אלברטה ובריטיש קולומביה, מאשימות את חברת Clearview AI האמריקאית וטכנולוגית זיהוי הפנים שלה בהפרה נרחבת ושיטתית של דיני הגנת המידע בקנדה. לטענת הרשויות, באמצעות כריית מידע מרחבי הרשת, החברה הקימה מאגר תמונות פנים המונה מעל שלושה מיליארד תמונות ומשתמשת בו במוצר התוכנה שלה המציע למשטרות ברחבי העולם - כולל רשויות אכיפה בקנדה - יכולת זיהוי פנים של חשודים.

הרגולטורים פרסמו דו"ח עם ממצאיהם שלפיו התוכנה של ClearView AI מתפקדת כטכנולוגיית מעקב המוני שאסורה לפי דיני קנדה, מאחר והחברה קוצרת תמונות מהאינטרנט למטרה בלתי לגיטימית, ללא ידיעתם וללא הסכמתם של נושאי המידע המופיעים בתמונות. החברה טוענת מנגד כי לפי דיני קנדה, מידע שמצוי באופן גלוי ופומבי ברשת מורשה לשימוש ללא צורך בהסכמה וכי מרגע שהמידע ממילא מתפרסם בפומבי באינטרנט, אין חשש לפגיעה בפרטיות. עוד טוענת החברה כי הדין הקנדי כלל לא חל עליה וכי הטכנולוגיה שלה מביאה תועלת רבה בשמירה על הסדר הציבורי ואכיפת החוק.

החברה בינתיים חדלה מלהעניק את שירותיה לגורמי אכיפה בקנדה. עם זה, רשויות הגנת המידע בקנדה הביעו דאגה מחוסר הנכונות של החברה לציית לדרישתן לחדול מאיסוף מידע על תושבי קנדה ולמחוק מידע כזה שנצבר אצלה עד כה. הרגולטורים הודיעו כי הם שוקלים את צעדיהם, לרבות אפשרות לקבלת צו מניעה נגד החברה מבית המשפט. מקור: איי.טי. וורלד קנדה (מאת: הווארד סולומון).

כזכור, לפני כחצי שנה גם אירופה מתחה ביקורת חריפה על החברה והטכנולוגיה שלה. עוד קודם לכן התפרסמה החלטת מייקרוסופט שלא למכור טכנולוגיית זיהוי פנים למשטרות, החלטת אמזון להשעות לשנה שימושים משטרתיים בטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה, והחלטת IBM לנטוש לגמרי את העיסוק הטכנולוגי בזיהוי פנים.