ארה"ב: נדחתה בקשה לצו מניעה נגד AWS על הפסקת שירותי האירוח ל-Parler

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בסיאטל שבמדינת וושינגטון דחה את הבקשה של חברת Parler לצו זמני שימנע מ-Amazon Web Services לסגור את החשבון של Parler. כזכור, אמזון הודיעה מוקדם יותר החודש על סגירת שירותי האירוח לרשת החברתית Parler המזוהה עם תומכי הנשיא לשעבר טראמפ - צעד שבא בעקבות ההתקפה האלימה על הקונגרס כאשר שירותים מקוונים רבים נוספים השעו או סגרו חשבונות המזוהים עם הנשיא לשעבר טארמפ ותומכיו.

הרשת החברתית Parler, שנוסדה ב-2018 כשירות ציוצים שמרני מתחרה בטוויטר, ביקשה מבית המשפט צו מניעה זמני נגד החלטת AWS לסגור את חשבונה. עילות התביעה של הרשת החברתית נגד AWS כללו הפרת חוזה, הפרת דיני תחרות והתערבות פסולה בציפיות עסקיות. טענת ההגנה העיקרית של AWS היתה כי הרשת החברתית הפרה באופן תדיר את מדיניות השימוש המקובל האוסרת על אירוח תוכן בלתי חוקי, פוגעני, דיבתי, או פסול. ענקית שירותי הענן טענה גם כי בשבועות האחרונים היא הגבירה את ההתראות שמסרה לרשת החברתית על תוכן פסול שהתפרסם אצלה.

בית המשפט דחה את טיעוני הרשת החברתית וקבע, בין היתר, כי אין כל ראיה כי ענקית שירותי הענן וטוויטר פעלו לפגיעה בתחרות וכי שתי החברות כלל אינן פעילות באותו שוק. עוד קבע בית המשפט כי בעוד שהסכם תנאי השימוש של AWS מחייב על-פי רוב הודעה של 30 יום לפני סגירת חשבון ואילו AWS סגרה את חשבון Parler בהתראה של כ-24 שעות, הוראה אחרת בהסכם תנאי השימוש מאפשרת ל-AWS לסגור מיידית חשבון החשוד בהפרת כללי השימוש המקובל. בית המשפט המשיך וקבע כי אין כל ראיה שמעשיה של AWS מהווים "התערבות פסולה" לפי דיני הנזיקין. לבסוף, קבע בית המשפט, כי גם האינטרס הציבורי נוטה נגד הוצאת צו מניעה בהתחשב באירועים האלימים בקונגרס.