פרויקטי תוכנה חופשית נוספים עוברים לרישיון ההדדי החזק SSPL

אולי יעניין אותך גם

פרויקטי התוכנה החופשית הפופולריים Elasticsearch ו-Kibana, שהופצו עד כה תחת הרישיון החופשי Apache, יופצו החל מהגרסה הבאה תחת רישיון דואלי לבחירת המשתמש:

הטעם לשינוי, לדברי חברת Elasticsearch, הוא כדי למנוע מסחור ישיר של הטכנולוגיה שלה, כפי שלמשל מבצעת Amazon Web Services המציעה את טכנולוגיית Elasticsearch תוך גביית תשלום ממשתמשים אך ללא תשלום תמורה לחברת Elasticsearch וללא תרומה חזרה של קוד. כזכור, בשנת 2018, מפתחת בסיס הנתונים הפופולרי MongoDB השיקה לראשונה את הרישיון Server Side Public License והעבירה אליו את רישוי הטכנולוגיה שלה מטעמים דומים לאלה של Elasticsearch כעת.

בנוסף, Elasticsearch מאשימה את AWS בהתנהלות פוגענית ובלתי-אתית בכך שענקית שירותי הענן השתמשה ללא רשות בסימן המסחר Elasticsearch, הטעתה משתמשים לחשוב ששתי החברות פועלות בשיתוף פעולה, השתמשה בקוד ש-Elasticsearch סבורה שהועתק ממנה שלא כדין והעתיקה רעיונות מ-Elasticsearch.

החברה גם מבהירה בהודעתה כי חרף המעבר לרישיון ההדדי-חזק SSPL, כוונתה היא עדיין לאפשר לארגון שמפתח יישומי צד-שרת לשלב את טכנולוגיות Elasticsearch ו-Kibana בצד השרת ולהמשיך להשתמש בהן בדיוק כפי שעשה עד כה וללא חשש. זאת, כל עוד הארגון לא ממסחר ישירות את הטכנולוגיות של Elasticsearch בדרך של הנגשתן לשימוש גורמים אחרים, כפי שעושה AWS. מקור: הודעת בלוג של חברת Elasticsearch.