מעקב השב"כ אמור היה לפקוע היום? הממשלה האריכה אותו בחסות הבחירות

אולי יעניין אותך גם

הממשלה החליטה אתמול להאריך את הסמכת השב"כ להוסיף ולעקוב אחר נתיבי התנועה והמפגשים של כל תושבי ישראל באמצעות איכון האותות הסלולריים שלהם, עד ל-10 בפברואר. השב"כ עושה זאת במסגרת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש וקידום השימוש בטכנולוגיה אזרחית לאיתור מי שהיו במגע קרוב עם חולים (הוראת שעה), התש"ף-2020.

תשאלו איך זה קרה, בהתחשב בכך שמלכתחילה הסמכת השב"כ על-פי החוק פוקעת היום? או, סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת קובע כי כל חוק שאמור היה לפקוע בארבע החודשים שלאחר פיזור הכנסת, יעמוד בתוקפו עד לתום שלושה חודשים מתחילת כהונתה של הכנסת החדשה. ככה, בחסות הבחירות הוארכה הסמכת השב"כ באופן אוטומטי.

בפני הממשלה עמדה חוות דעתו של משרד הבריאות (המוסיף לתמוך בהפעלת השירות למרות הפיחות ההולך וגובר ביעילות איכוניו) וחוות הדעת של הרשות להגנת הפרטיות (הקוראת לחדול לאלתר מהשימוש בשירות) והשרים החליטו - הפתעה! - להמשיך להפעיל את השב"כ למרות שעוד ועוד ראיות מלמדות שהוא נכשל בעצירת המגפה (לדוגמה, סגר שלישי על אף איכוניו).

ביום ראשון השבוע, 17 בינואר, נדונה בפני הרכב של שבעה שופטים בבג"ץ עתירת האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, רופאים לזכויות אדם ופרטיות ישראל נגד איכוני השב"כ. שידור הדיון זמין ביוטיוב במלואו.