פייסבוק תמנה נציג בטורקיה כדי לציית לחוק

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק הודיעה כי תמנה נציג מקומי בטורקיה על מנת לציית לחוק חדש במדינה המחייב זאת. החוק המחייב חברות למנות נציג מקומי במדינה מאפשר גם לרשויות להסיר תוכן מפלטפורמות חברתיות כאשר הן סבורות שיש צורך בכך. החוק מרחיב את סמכותן של רשויות ממשלתיות, שעד כה יכלו לדרוש מפלטפורמות חברתיות לחסום גישה לתוכן מסוים אך לא להסירו לחלוטין. אין פלא אפוא שמבקריו טוענים כי הוא עשוי לשמש לצורך דיכוי מתנגדים לשלטון. 

פייסבוק מצידה הבהירה כי היא מחויבת לשמירה על חופש הביטוי של משתמשיה בטורקיה וכי אין בכוונתה לשנות את כללי הקהילה שלה ומדיניותה בעניין ניטור והסרת תוכן פוגעני או את מדיניותה בעניין שיתוף פעולה עם בקשות ממשלתיות. החברה גם הבהירה כי תבטל את מינוי הנציג המקומי אם יופעל עליה לחץ לשנות את מדיניותה בעניין הסרת תכנים פוגעניים בעקבות החוק, באופן שפוגע בחופש הביטוי של משתמשיה. מקור: The Hill (מאת: ג'וזף צ'וי). 

פייסבוק עומדת בימים אלה גם בפני חקירה של רשות ההגבלים העסקיים בטורקיה נגד החברה בחשד להפרת דיני התחרות במדינה, זאת בעקבות ההודעה על שינוי מדיניות הפרטיות של אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית וואטסאפ אשר תאפשר העברת מידע אודות משתמשי וואטסאפ לפייסבוק.