חיפה תעקוב אחרי קשישים עריריים באמצעות צריכת המים

אולי יעניין אותך גם

עירית חיפה תתקין מדי מים חכמים בבתיהם של מאה קשישים עריריים כדי להתחקות אחרי שלומם באמצעות מעקב אחר צריכת המים שלהם. כך הודיעה ראש העיריה, עינת קליש רותם, בפוסט בפייסבוק

לדבריה, במהלך גל הקורונה הראשון נמצאו תושבים עריריים בביתם ללא רוח חיים ימים רבים לאחר מותם. בעקבות זאת עלה הרעיון לבחון את השימוש בצריכת המים כאינדיקציה לשלומם של הקשישים. תאגיד המים של חיפה, מי כרמל, נאות להצעת קליש להתקין מדי מים מתקדמים, שיאותתו לתאגיד ולעירייה על הפסקה בצריכת המים בזמן אמת. בימים אלה יותקנו 100 מדי מים אלחוטיים בבתים של קשישים ועריריים, ברשימה שהועברה לתאגיד דרך אגף הרווחה בעירייה. ככל שהמידע שיתקבל ממדי המים יאותת על חשש לשלום הדיירים, עיריית חיפה תוכל לפעול באופן מיידי. במידה והפיילוט יתברר כמוצלח, העיריה מתכוונת להרחיב אותו בהמשך.

law.co.il מעיר שסעיף 23ב(א) לחוק הגנת הפרטיות אוסר על העברת מידע מגוף ציבורי אלא אם אם המידע פורסם לרבים על פי סמכות כדין, או הועמד לעיון הרבים על פי סמכות כדין, או שהאדם אשר המידע מתייחס אליו נתן הסכמתו למסירה. לכן, בעוד שמטרת העברת מידע לתאגיד מי כרמל היא חשובה, לא ניתן היה להעביר את המידע בלי הסכמת הקשישים. יש לקוות שהעיריה אכן טרחה בקבלתה.