גם גרמניה חוקרת את פייסבוק על הפרת דיני התחרות

רשות ההגבלים העסקיים בגרמניה הודיעה כי תפתח בחקירה נגד פייסבוק בגין הפרת דיני התחרות בקשר עם מוצרי המציאות המדומה של פייסבוק, אוקלוס. 

הודעת הרשות מגיעה בעקבות כוונתה של פייסבוק לחייב את משתמשי מוצרי המציאות המדומה שמפתחת החברה להתחבר רק באמצעות חשבון פייסבוק, ובכך לחייב את המשתמשים לפתוח חשבון ברשת החברתית. 

פייסבוק רכשה את חברת אוקולוס (Oculus), המפתחת מוצרי מציאות מדומה, בשנת 2014 ומיתגה אותה מחדש כחלק מקבוצת פייסבוק. מוקדם יותר השנה הודיעה פייסבוק כי כל משתמשי משקפי המציאות המדומה Quest 2, שפיתחה אוקולוס, ידרשו להתחבר באמצעות חשבון פייסבוק. משתמשי מוצריה האחרים של אוקולוס יוכלו להמשיך להשתמש בחשבון שלהם באוקולוס עד ינואר 2023, ולאחר מכן יוכלו להתחבר רק באמצעות חשבון פייסבוק. 

בתגובה להודעת הרשות אודות פתיחת החקירה נגדה, פייסבוק מסרה כי היא אינה משווקת כעת את משקפי Quest 2 בגרמניה, אולם בכוונתה לשתף פעולה עם החקירה באופן מלא וכי היא בטוחה שתצליח להוכיח כי אין בסיס לטענות נגדה.

הודעת הרשות בגרמניה מגיעה ימים ספורים לאחר שרשות המסחר הפדרלית בארה"ב (ה- FTC) ו- 48 מדינות הגישו תביעות נגד פייסבוק בגין הפרת דיני התחרות בעקבות רכישתן של אינסטגרם ווואטסאפ ובעקבות תניות ברשיונות ה- API של פייסבוק האוסרות על המפתחים המעוניינים ביצירת ממשק של האפליקציות שלהם עם פייסבוק מפיתוח מוצרים אשר עשויים להתחרות בפייסבוק. מקור: AP News (מאת: דיויד ריסינג).