שירביט חוייבה למסור למבוטחיה מידע על דליפת המידע

אולי יעניין אותך גם

סגירת פרצת האבטחה שאיפשרה את ארוע הדליפה בשירביט טרם הושלמה לגמרי. כך אמר הבוקר היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד ראובן אידלמן, בוובינר שערכה קב' האינטרנט, הסייבר וזכויות היוצרים בפרל כהן (הקבוצה היא מפעילת law.co.il). הוא גילה שהרשות עשתה שימוש ראשון מסוגו בסמכותה לפי תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) וחייבה את שירביט למסור למבוטחיה מידע על סוג המידע שדלף ומה באפשרותם לעשות כעת. שירביט אכן מסרה הודעה כזו לכל לקוחותיה.

לדברי אידלמן, הרשות להגנת הפרטיות ממשיכה לחקור את הארוע. בטיפול בו מעורבים גם מערך הסייבר הלאומי ורשות ההון והביטוח. הוא ציין כי "אנחנו עדיין בזמן אמת של הארוע".

דברים נוספים שמסר היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות - הדיונים עם האיחוד האירופי על ההכרה בישראל כתואמת  את אמות המידה של האיחוד להעברת מיד אישי מתנהלים בתקופה זו ממש. נוטלים בהם חלק מחלקת ייעוץ וחקיקה בייעוץ המשפטי לממשלה, הרשות להגנת הפרטיות ומשרד החוץ. החלטה צפויה ב-2021. בנושא אחר מסר שהרשות להגנת הפרטיות בודקת כיצד מתבצעים מבחנים במוסדות להשכלה גבוהה בתקופת הקורונה, לנוכח השימוש במצלמות (המציגות את הנבחנים וביתם - ח.ר.).