ארבע תובענות ייצוגיות נגד שירביט בעקבות דליפת המידע

אולי יעניין אותך גם

ארבע תובענות ייצוגיות הוגשו נגד חברת שירביט בעקבות אירוע אבטחת המידע שבמסגרתו חדרו האקרים למערכות המחשב של החברה, גנבו כמויות-עתק של מסמכים ומידע אישי (כולל הקלטות של שיחות) והם משחררים אותו באינטרנט. התובענה הראשונה הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז -לוד כבר ביום פרסום ההודעה על דליפת המידע, וביומיים שלאחר מכן הוגשו שתי תביעות נוספות לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד ותביעה אחת לבית המשפט המחוזי בתל אביב (מקור: READ IT NOW).

התביעה הראשונה הוגשה על ידי עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי בשם לקוחה של החברה. סכום התביעה המוערך עומד על חצי מיליארד ש"ח, לפי חישוב של 500 ש"ח לכל מבוטח, כאשר מספר הלקוחות של החברה מוערך במיליון. התובעת מבקשת לייצג את כל מי שפרטיו נכללו במאגר המידע של החברה ונחשפו או נפגעו כתוצאה מאירוע אבטחת המידע, וכן את כל המבוטחים שפרטיהם האישיים נכללו במאגר וסבלו עוגמת נפש כתוצאה מפרסום הפרשה. בנוסף, ביקשה התובעת מבית המשפט להורות לשירביט למסור הודעות לכל הלקוחות שפרטיהם דלפו. עוד ביקשה התובעת מבית המשפט להצהיר כי שירביט לא הגנה על הפרטים האישייים של לקוחותיה (מקור: כלכליסט, מאת: ליטל דוברוביצקי).

תביעה נוספת הוגשה באמצעות עורך דין יוחי גבע, סכום התביעה המוערך עומד על 600 מיליון ש"ח, לפי חישוב של 1,500 ש"ח לכל מבוטח. התביעה הוגשה בגין הפרה של חוק הגנת הפרטיות, תקנות הגנת הפרטיות, הסכמי החברה עם לקוחותיה, חוק חוזה ביטוח ותקנותיו, והוראות הרגולטור ביחס לחובותיה כלפי לקוחותיה כמבטחת. התובע טען כי "המשיבה לא טיפלה, בהתאם לחובתה, בנושאי אבטחת המידע הנוגעים לפרטי לקוחותיה.... ולמעשה הפקירה את פרטיות לקוחותיה".