דליפת מידע מרשות המסים מוגדרת 'מגה ארוע'

אולי יעניין אותך גם

קובץ עם פרטים מלאים של כל 6,000 עובדי רשות המסים נחשף במלואו ודלף. בעקבות זאת, חלק מעובדי הרשות מקבלים הטרדות שונות. הדליפה הוגדרה בדיונים פנימיים בתוך רשות המסים כ"מגה אירוע" על אף שהמידע לא הגיע לאינטרנט אלא לכמה רואי חשבון וגורמים פרטיים. כך מגלה הבוקר כלכליסט (מאת עמיר קורץ). הידיעה מסתמכת על הודעות דואר אלקטרוני שהגיעו לידי הכתב. 

דליפת המידע התרחשה חודש אחד לאחר שמנהל רשות המסים, ערן יעקב, הורה להעביר מידע מיחידת שע"ם (שירות עיבודים ממוכנים), המספקת שירותי מחשוב לרשות המסים אל מערכת מידע של המכס, במסגרת שינוי ארגוני שהוא מבצע. המידע שהועבר - אך לא הוא שדלף - כולל מידע פיננסי מקיף על נישומים פרטיים, חברות וארגונים שהצטבר במשך השנים ברשות המסים. על-פי הדיווח המידע כולל כמעט כל סודות המס של מדינת ישראל.

בחודשים האחרונים היו כמה גורמים שהתריעו על הסכנה בהוצאת מידע ממערכת שע"ם והעברתו למערכות פחות מאובטחות כמו זו של המכס. בשע"מ הוקדשו בחלוף השנים כ-100 מיליון ש"ח לאבטחת המערכת ועיבוד המידע הרגיש והסודי מתנהל רק בתוך מערכת מאובטחת שמכונה פרויקט מו"ח (מידע ויישומים חכמים), כדי למנוע זליגת מידע גולמי. 

law.co.il מתרשם על אחריותו בלבד שמקור הידיעה במאבקים פנימיים ברשות המסים בעקבות שינויים ארגוניים. עדיין, אם הועבר מידע על נישומי המס בישראל ממערכות מאובטחות לכאלה שאבטחת המידע בהן פחותה, לא כל שכן אם דלף מידע, מדובר בארוע חמור הקורא לבדיקה מהירה של הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי ופרסום הממצאים ברבים בדחיפות.