בימ"ש פדרלי לערעורים: אור ירוק להפצת וויצ'אט עד להכרעה בערעור

אולי יעניין אותך גם

אפל וגוגל רשאיות להציע את אפליקציית WeChat בחנויות האפליקציה שלהן עד לקבלת החלטה סופית בערעור. כך פסק בית משפט לערעורים בארצות-הברית. בית המשפט דחה את בקשת משרד המשפטים האמריקאי לאפשר לממשלה לדרוש מענקיות המדיה גוגל ואפל לחדול מידית מהפצת WeChat בטענה שהיא מאיימת על ביטחון המדינה. טענה דומה העלה המימשל האמריקאי לאחרונה גם ביחס לאפליקציית טיקטוק. בשני המקרים, האפליקציות הן סיניות.

WeChat היא אפליקציית תקשורת המספקת שירותים דומים לאלו של פייסבוק, אינסטגרם וואטספ (all-in-one), ומהווה חלק חיוני מחיי היום-יום עבור משתמשים רבים בסין. בין השאר, היא כוללת שירותי תשלום שהפכו לסטנדרט בסין. האפליקציה גם נהנית מפופולריות בקרב סטודנטים, אמריקאיים החיים או מנהלים עסקים בסין.

בעקבות הוראות הנשיא טראמפ שנחתמו ב-6 באוגוסט, אסר משרד המסחר האמריקאי איסורים לבצע עסקאות עם חברות סיניות וביניהן טיקטוק ו - WeChat. ההוראות נועדו להכנס לתוקף ב-20 בספטמבר. בעקבות זאת עתרה WeChat לבית משפט בסן פרנסיסקו וקיבלה צו מניעה שהשהה את כניסת הצו של משרד המסחר האמריקאי לתוקף. זה בתגובה ביקש מבית המשפט לבטל את מתן הצו ובקשתו סורבה. בעקבות כך, ערער משרד המשפטים האמריקאי על ההחלטה.

בית המשפט לערעורים קבע, כי משרד המשפטים לא הוכיח שעלול להיגרם נזק מידי מאי מתן צו מניעה והמתנה עד להכרעה הסופית של בית המשפט בערעור. בכל מקרה, הדיון בערעור זורז לבקשת משרד המשפטים ונקבע לינואר 2021. מקור: רויטרס (מאת דויד שפרדסון).