ארה"ב: טיקטוק מהווה סכנה לביטחון הלאומי

אולי יעניין אותך גם

ממשל טראמפ קידם שתי מגבלות חדשות על אפליקציית הוידאו הפופולרית טיקטוק, שבבעלות החברה הסינית בייט דאנס (ByteDance).

צו נשיאותי חדש קובע, כי החל מבעוד 45 ימים חברת טיקטוק תוגבל מלבצע עסקאות עם חברות אמריקאיות. בנוסף, סנאט ארה"ב העביר בסוף השבוע הצעת חוק (שטרם עברה בבית הנבחרים וקיבלה את אישורו של הנשיא) לפיה עובדי מדינה פדרליים לא יורשו להשתמש בטיקטוק על גבי מכשירים בבעלות המדינה שקיבלו במסגרת עבודתם. הצעדים הללו ננקטו לאחר שממשל טראמפ קבע, כי באפליקציות של חברות התוכנה הסיניות טמון איום לביטחון הלאומי והזהיר כי הן עלולות לסכן את פרטיותם של אזרחי ארה"ב.

טיקטוק שפעילותה נסקה בתקופת הקורונה, סיכמה את חודש יולי עם כ-65.3 מיליון הורדות - ירידה משמעותית של כ-25% בהורדות מאז חודש יוני, ככל הנראה בעקבות איומיו של ממשל טראמפ להחרים את האפליקציה.

בנוסף, טיקטוק נמצאת במגעים עם מייקרוסופט כדי לבחון האפשרות למכור את פעילותה בארה"ב לענקית הטכנולוגיה עד ל- 15.9.2020 - מועד שבו ייכנסו לתוקף איסורי המימשל החדשים. נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ אמר, כי הוא אינו שולל את האפשרות לאפשר עסקה כזו כל עוד חלק מסוים מן התמורה יעבור לאוצר ארה"ב. הצהרתו המפתיעה העלתה שאלה משפטית בדבר היכולת להגביל עסקה באופן זה ויש הרואים בה איום פוטנציאלי על עסקאות עתידיות בין חברות שעלולות להירתע מן "המס" החדש הזה.

טיקטוק אמרה בתגובה שהיא אינה מוכרת מידע על משתמשיה לממשלת סין וכי המידע אודות המשתמשים האמריקאיים נאסף ונאגר בתחומי מדינת ארה"ב ומאובטח בסינגפור. עם זאת, מנכ"ל החברה הודיע, כי על אף שהמגבלות המוטלות על טיקטוק הן קשות ומחמירות יותר ביחס לחברות אחרות בשל מוצאה הסיני,  הוא מקבל אותן ומוכן לעמוד בכל שידרש כדי להמשיך ולפעול בארה"ב. מקור: רויטרס (מאת ננדיטה בויס) ולוס אנג'לס טיימס (מאת סאם דין).