בעקבות ארה"ב ואירופה גם יפן תפעל נגד התנהגות מונופוליסטית של ענקיות האינטרנט

יפן מצטרפת למאמצים להסדיר את פעילות ענקיות האינטרנט ולמנוע מהן לנצל את כוחן לרעה.

ראש הנציבות לסחר הוגן (Fair Trade Comission - FTC), הרגולטור לעניין הגבלים עסקיים ביפן, הצהיר בתחילת השבוע כי יפן תשתף פעולה עם ארה"ב ואירופה במאמץ לפעול נגד פרקטיקות עסקיות מגבילות תחרות מצד ארבע ענקיות האינטרנט: גוגל, אמזון, פייסבוק ואפל. הוא ציין כי הפרקטיקות העסקיות של ארבע ענקיות האינטרנט דומות ברחבי העולם ולכן, שיתוף פעולה בינלאומי הוא הכרחי. "אנו נעבוד בצמוד לעמיתינו האמריקאים והאירופאים ונגיב לכל צעד שעלול לסכן את התחרות."

עוד ציין כי ה-FTC נכון לפתוח בחקירה בקשר לכל פלטפורמה דיגיטלית שתנצל את כוח השוק הדומיננטי שלה נגד ציבור הצרכנים, והוסיף בפרט כי ה-FTC עשוי לפתוח בחקירה בחשד להפרת חוקי התחרות בקשר לכל מיזוג שיערב את חברת Fitbit, חברה המפתחת שעונים למעקב אחר פעילות גופנית, אם יהיה מדובר בעסקה משמעותית. הדברים נאמרים על רקע חקירה שנפתחה בחודש אוגוסט האחרון על ידי רגולטורים אירופאיים בקשר להצעת גוגל לרכוש את Fitbit בסכום עתק של למעלה משני מיליארד דולר, במטרה להתחרות באפל ובסמסונג בשוק העזרים הטכנולוגיים הנלבשים. (מקור: רויטרס, מאת: לייקה קיהרה וטקהיקו וודה).

בכך מצטרפת יפן לרגולטורים ומחוקקים בארה"ב ובאירופה שפתחו בהליכי חקירה שונים כנגד ענקיות האינטרנט. בתחילת החודש פורסם דו"ח של ועדה מיוחדת של בית המחוקקים האמריקאי שמאשים את אמזון, גוגל, פייסבוק ואפל בהתנהגות מונופוליסטית וקובע כי ניצלו לרעה את כוחן בזירה המקוונת כדי לפגוע בתחרות, ורק לפני ימים אחדים הגיש משרד המשפטים האמריקאי תביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל.