אירלנד: צו מקדמי מורה לפייסבוק להשעות העברת מידע מאירופה לארה"ב

אולי יעניין אותך גם

רשות הגנת המידע באירלנד הוציאה צו מקדמי האוסר על פייסבוק להעביר מידע אישי מאירופה לארה"ב. הצו נשלח ככל הנראה בחודש שעבר ופייסבוק נדרשה להגיש את תגובתה.

הצו הוצא בעקבות החלטת בית המשפט הגבוה של האיחוד האירופי מחודש יולי האחרון (הידועה בשם "שרמס 2"), שפסלה את הסדר "מגן הפרטיות" שאיפשר העברת מידע אישי מאירופה לארה"ב, וסייגה את האפשרות להשתמש במנגנון הההוראות החוזיות האחידות לצורך העברת מידע.

ניק קלג, סגן נשיא לעניינים גלובליים בפייסבוק, אישר את קבלת הצו. בפוסט שפרסם הוא ציין כי קיימת אי וודאות משמעותית בקרב עסקים מקוונים המסתמכים על העברות מידע טרנס אטלנטיות לאור החלטת בית המשפט, וקרא לקידום "כללים גלובליים שיבטיחו טיפול עקבי במידע ברחבי העולם." הוא התייחס לאפשרות שהשימוש של פייסבוק במנגנון ההוראות החוזיות האחידות ייפסל, ולהשפעה של פסילת ההוראות החוזיות על עסקים רבים המתבססים על הוראות אלה לצורך העברת מידע מאירופה לארה"ב.

מקס שרמס, פעיל הפרטיות שעל שמו נקראת ההחלטה, הוציא הצהרה בה טען כי לא עודכן על ידי הרשות באשר לצו המקדמי, ואף רמז כי המידע הודלף לתקשורת על ידי פייסבוק כדי למשוך תשומת לב פוליטית לעניין. הוא ציין כי בכוונתו לפעל נגד הרשות להגנת המידע באירלנד על כך שהחלה בהליך מקדמי נוסף נגד פייסבוק תוך שהיא ממשיכה לאפשר לפייסבוק להפר את החוק ונמנעת במשך שנים מאכיפתו אף לאחר החלטת בית המשפט. (מקור: TechCrunch, מאת: נטשה לומס).