דיווח: מערכת המשפט פעלה להסרת תוכן ביקורתי כלפי שופטים

אולי יעניין אותך גם

האתר TheMarker מדווח כי הנהלת בתי המשפט ביקשה מגוגל להסיר (מתוצאות החיפוש) הפניות לפרסומים של גופי תקשורת מרכזיים, שכללו דברי ביקורת על שופטים.  בקשות ההסרה הוגשו כחלק מפעילותו של ה"צוות למניעת הכפשת שופטים ברשת", שפועל באופן שגרתי להסרת פרסומים פוגעניים ומסיתים כלפי שופטים ושופטות בעולם המקוון.

בין הפרסומים שהסרתם נתבקשה ניתן למנות כתבות של גופים כגון הארץ, TheMarker, וואלה וגלובס, לעיתים מבלי שהנהלת בתי המשפט פנתה לגופי התקשורת עצמם. בדיווח נמסר עוד כי הנהלת בתי המשפט לא דיווחה למשרד המשפטים על הבקשות להסרת הפרסומים וכי היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט לא דיווח על כך שמסר לכנסת סקירה על פעילות הצוות.

הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה כי "ביום 11.12.2019 נכנס לתוקפו נוסח מעודכן של נוהל עבודה ובקרה של מנהל בתי המשפט לטיפול בפרסומים פוגעניים ברשת. ... הנוסח המעודכן של הנוהל מעניק כלים בין היתר להתמודדות עם תופעת הטרדת השופטים במרשתת במטרה לצמצמה, זאת תוך שמירה על האיזונים המתחייבים בדין, והוא פרי עבודתו של צוות עבודה משותף למשרד המשפטים והנהלת בתי המשפט". הנהלת בתי המשפט מסרה בנוסף כי הפרסומים נשוא הכתבה הם פרסומים ישנים, מהתקופה שקדמה לעדכונו של הנוהל, וכי כיום קשה להתחקות אחר הסיבות לבקשות ההסרה הספורות הללו (מאת נטעאל בנדל).