שר הפנים בודק: המאגר הביומטרי ללא טביעות אצבע

אולי יעניין אותך גם

שר הפנים, אריה דרעי, הורה לבחון אפשרות לביטול איסוף טביעות אצבע למאגר הביומטרי, ומעבר להסתמכות על תמונות פנים בלבד. ההוראה ניתנה לאחר שבכירים במערך הסייבר הודו כי אין הצדקה להמשך האיסוף.

בשבוע שעבר פורסמה (כלכליסט מאת עומר כביר) תגובת המדינה לעתירת התנועה לזכויות דיגיטליות נגד המאר הביומטרי בבג"ץ. התגובה אישרה כי אין צורך להמשיך לאסוף טביעות אצבע כדי לזהות אזרחים, וכי קיימים אמצעים טכנולוגיים ראויים המאפשרים זיהוי ואימות זהות על בסיס תמונות פנים בלבד. המדינה הסתמכה על חוות דעת של ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא. "בחוות דעתו ציין ראש המערך כי הגיע לכלל מסקנה כי יש בנמצא אמצעים טכנולוגיים אשר יש בהם כדי לתת 'מענה במידה נאותה' להנפקת תיעוד לאומי על בסיס מאגר של תמונות פנים בלבד'".

law.co.il מזכיר שזה שנים מחזיק הממונה על היישומים הביומטרים בדעה שאין צורך באיסוף טביעות אצבע למאגר הביומטרי ואפשר להסתפק בתמונות פנים. 

המדינה אישרה בנוסף כי מתחילת הפרויקט ב-2013 היו רק מספר ניסיונות בודדים ניסיונות לזיוף זהויות כדי להוציא תיעוד במרמה (הרכשה כפולה): "מדובר במספר נמוך ביותר, שאינו משמעותי בקנה מידה לאומי", ציינה המדינה ביחס למה שבמשך שנים נטען כי הוא הסיבה העיקרית להקמת המאגר הביומטרי.

שר הפנים דרעי הודיע אתמול כי הוא מקים צוות שיבחן את המלצותיהם של ראש מערך הסייבר, יגאל אונא, והממונה על היישומים הביומטרים, רועי פרידמן להימנע מאיסוף טביעות האצבע. מקור: דה מרקר (מאת רפאלה גייכמן).