תביעה נגד גוגל על העתקת מילות שירים נדחתה בהיעדר סמכות

אולי יעניין אותך גם

בית משפט במדינת ניו-יורק בארצות-הברית דחה את תביעת שירות מילות השירים Genius נגד מנוע החיפוש Google ושירות מילות השירים LyricFind. בתביעה, שהוגשה בחודש דצמבר האחרון, טענה Genius Media Group כי גוגל הפרה את תנאי השימוש של השירות והתעשרה שלא כדין על חשבונה, שעה שסרקה, העתיקה ואחזרה באופן אוטומטי מילות שירים מהשירות (Scraping), על-מנת להציג אותן בעת חיפוש השיר ב-Google (כל שמילות השיר יוצגו בפני הגולש מיד כשהוא מחפש את המילים, במקום שיופנה לאתר כמו Genius).

Genius הוכיחה כי גוגל העתיקה את מילות השירים ממנה, ללא רשות או קרדיט, על-ידי כך שהטמיעה במילות השירים את קוד המורס "Red Handed", המתייחס כמובן לכך שגוגל נתפסה מעתיקה את המילים. עם זאת, הקושי בתביעתה של Genius היה נעוץ בכך שהיא עצמה אינה בעלת זכויות היוצרים במילות השירים, אלא בעלת רישיון שימוש במילים בלבד (law.co.il מעיר כי הזכויות במילים שייכות כמובן ליוצרים עצמם, או למו"לים או אגודות לניהול זכויות יוצרים המייצגים את התמלילנים). 

בית המשפט קבע כי טענות ג'יניוס כלפי גוגל, להעתקת מילות השירים, הן למעשה טענות להפרת זכויות יוצרים, המצויות מחוץ לסמכות בית המשפט. בית המשפט גם דחה את טענות ג'יניוס להתנהלות מסחרית בלתי הוגנת וקבע כי ג'יניוס לא טענה כי הנתבעות הפרו חובות אמון כלשהן או גזלו את סודותיה המסחריים. לסיכום קבע בית המשפט כי הואיל וכל עילות התביעות נופלות תחת חוק זכויות היוצרים הפדרלי, עליו לסלק את התביעה. מקור: TechCrunch (מאת דווין קולדווי).