פייסבוק תאסור תכנים נגד יהודים ואפרו-אמריקאים

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק תתחיל לאסור העלאת תכנים מרומזים בעלי אופי גזעני ופוגעני כלפי אפרו-אמריקאיים וכלפי יהודים. כך הודיעה ענקית המדיה. במסגרת המדיניות החדשה, פייסבוק לא תאפשר עוד פרסומם של פוסטים בכתב, בתמונה או בווידאו שהם בעלי תוכן גזעני ובפרט קריקטורות המציגות אפרו-אמריקאיים בצורה מבזה או תכנים קונספירטיביים נגד יהודים דוגמת "היהודי העשיר והתחמן ששולט בכלכלה ובממשל". אכיפת מדיניות התוכן לגבי סטריאוטיפים המבזים יהודיים תחל באופן מיידי, ואילו אכיפת האיסור על פרסום תכנים פוגעניים וקריקטורות המבזות אפרו-אמריקאיים תחל בהמשך חודש אוגוסט.

"הקריקטורות שכעת ייאסרו לפרסום בפייסבוק, היו נפוצות שנים רבות ופגעו באופן מרומז (או שלא מרומז כלל) בקהילות האפרו-אמריקאית ויהודית ברחבי העולם. הן שימשו להפחיד ולהחרים קבוצות של אנשים על סמך מאפיינים כמו גזע ודת", כך אמרה סמנכ"לית מדיניות התוכן של פייסבוק, מוניקה ביקרט בהמשך להודעת החברה. היא ציינה עוד, כי החברה עובדת על עדכון מדיניות התוכן במשך כתשעה חודשים תוך התייעצות עם 60 ארגונים חיצוניים שונים ומומחים בנושא. 

ADL ("הליגה נגד לשון הרע" בארה"ב) וארגונים מובילים אחרים לזכויות אזרח כמו Color of Change קראו זה מכבר לפייסבוק לנקוט צעדים חריפים יותר כדי לעצור את התפשטות ה-hate speech על גבי הפלטפורמה שלה. הארגונים הובילו חרם על פייסבוק בחודש ביולי, שזכה לתמיכתם של למעלה מאלף מפרסמים מה שהגביר את הלחץ על ענקית המדיה להגביר את מאמציה נגד הפרסומים. מקור: recode (מאת שירין גאפארי).