פייסבוק תובעת אתרים שקצרו מידע על משתמשים ומכרו לייקים

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק הגישה השבוע שתי תביעות נגד מפעילי אתרים שקצרו מהרשת החברתית נתונים מזהים כגון סיסמאות ושמות משתמש ומכרו ללקוחות לייקים באינסטגרם.

התביעה הראשונה הוגשה במדריד, ספרד. פייסבוק תבעה חברה מקומית בשם MGP25 Cyberint Services, המפעילה אתר מקוון שמוכר למשתמשים לייקים ותגובות באינסטגרם. החברה המשיכה בפעילותה גם לאחר שפייסבוק שלחה לה מכתב התראה לפני תביעה בו בדרישה שתחדול לאלתר מפעולותיה.

התביעה השנייה הוגשה בארה"ב, בבית משפט בסן פרנסיסקו נגד מוחמד זעגאר, הבעלים של חברת Massroot8.com. האתר של זעגאר מתיימר לאפשר למשתמשים לנהל חשבונות פייסבוק מרובים בו זמנית, אך בפייסבוק טוענים, כי השירות של זאגהר גונב את סיסמאות הפייסבוק של המשתמשים במעמד פתיחת החשבון וקוצר באמצעותן נתונים מחשבונותיהם. לדברי התביעה,  זעגאר ניגש באופן זה ליותר מ -5,500 חשבונות פייסבוק, פעולה שלדברי פייסבוק מפרה את ה- Computer Fraud and Abuse Act (המקבילה האמריקאית לחוק המחשבים הישראלי, המסדירה בין השאר גישה שלא כדין לחומר מחשב).

מאז מרץ 2019, פייסבוק הגישה כעשר תביעות נגד מפעילי אתרים ואפליקציות דומות כדי לשרש את תופעת ה"סקראפינג" וניצול הפלטפורמה. מקור: הודעה רשמית של פייסבוק  (מאת ג'סיקה רומרו, מנהלת האכיפה והליטיגציה בחברה).