דו"ח: 32 מיליון התקנות לתוספי כרום שריגלו אחר משתמשים

אולי יעניין אותך גם

גוגל הסירה למעלה מ-100 תוספים לדפדפן Chrome בעקבות דו"ח של חברת Awake Security שקבע כי הם שימשו למעקב ואיסוף מידע אחר משתמשים. התוספים המדוברים צברו למעלה מ-32 מיליון הורדות ולפי הדו"ח הם שימשו תפקיד מרכזי ברשת מעקב ואיסוף מידע גלובלית. בהתאם לדו"ח, התוספים אפשרו צילומי מסך של מחשבי המשתמשים, איסוף פרטי גישה לחשבונות מקוונים (לרבות שמירת הסיסמאות בעת שהמשתמש מקליד אותן). הדו"ח מצא כי הגורמים העומדים מאחורי רשת איסוף המידע תפסו אחיזה בסקטורים רחבים, לרבות שירותים פיננסיים, שירות בריאות וארגונים ממשלתיים.

גוגל מסרה בתגובה כי היא מעריכה את העבודה של קהילת המחקר וכי היא נוקטת בצעדים המתאימים בעת שנודע לה על תוספים המפרים את מסמכי המדיניות של החברה. החברה ציינה עוד כי היא עורכת בדיקות דומות משלה מעת לעת, לצורך הסרת תוספים המפרים את כלליה. 

הדו"ח גם מצא כי המידע שאספו התוספים הועבר לכאורה דרך סדרה של כ-15,000 אתרים, ששמות המתחם של כולם נרשמו באמצעות רשם שמות המתחם הישראלי גלקום (Galcomm). הדו"ח מציין כי גלקום אפשרה לכאורה את הפעילות הזדונית. בעליה של גלקום, משה פוגל, מסר בתגובה לרויטרס כי החברה אינה מעורבת בפעילות הזדונית בשום דרך. החברה אף ציינה כי כ-25% משמות המתחם שהוזכרו בדו"ח אינם מנוהלים על-ידי גלקום או נמחקו. מקורות: CNN Business (מאת רישי ליינגר) כלכליסט (מאת הדר רבט).