זום משנה עמדה: תאפשר הצפנה מקצה לקצה לכל המשתמשים

אולי יעניין אותך גם

רק לפני כשבועיים הודיעה חברת שיחות הוידאו זום כי תאפשר הצפנה מקצה לקצה של שיחות רק ללקוחות משלמים וכעת מתברר כי החליטה לשנות את עמדתה ולאפשר הצפנה מקצה לקצה לכלל לקוחותיה. כך עולה מהודעה שנשלחה היום ל- law.co.il מטעם חברת יחסי הציבור של זום בישראל. 

סוגיית ההצפנה מקצה לקצה היתה אחת הנקודות המרכזיות בביקורת שהופנתה בחודשים האחרונים כלפי זום בקשר לנהלי הפרטיות ואבטחת מידע של השירות. 

בהודעה הקודמת טענה החברה כי אינה מתכוונת לספק הצפנה מקצה לקצה למשתמשים חופשיים שכן אינה יכולה לאמת את זהותם, והדבר עלול לפגוע בבטיחות כלל המשתמשים ולהקשות על רשויות החוק במקרה של גורמים המשתמשים לרעה בשירות.

על פי ההודעה מהיום, זום פיתחה פתרון להצפנה מקצה לקצה של שיחות הווידאו לאחר שבחנה מספר טכנולוגיות,והתייעצה עם מומחים לזכויות הפרט, מומחי הצפנה ונציגי ממשל. החברה העלתה את העיצוב הסופי ל-GitHub.  ההצפנה מקצה לקצה תוצע כתכונה אופציונלית של השירות שמשתמשים יוכלו לבחור אם להפעיל אותה בכל פגישה. משתמשי בסיס שאינם משלמים וירצו להפעיל את ההצפנה מקצה לקצה יצטרכו לעבור תהליך אימות חד פעמי נוסף, כגון משלוח הודעת טקסט למספר טלפון.

זום מתכננת להשיק את השירות בגרסת בטא כבר בחודש יולי הקרוב.