זום תאפשר הצפנה מקצה לקצה רק ללקוחות משלמים

אולי יעניין אותך גם

חברת שיחות הוידאו זום הודיעה בשבוע שעבר כי תציע הצפנה מקצה לקצה של השיחות רק ללקוחות משלמים, ובמקרים מסויימים גם לארגונים ללא מטרת רווח או לקבוצות פוליטיות. מנכ"ל החברה ציין בשיחה עם משקיעים כי החברה לא תציע הצפנה מקצה לקצה ללקוחות חופשיים וזאת על מנת  לאפשר שיתוף פעולה עם רשויות החוק במקרה של שימוש לרעה בשירות. 

נושא ההצפנה מקצה לקצה עלה לאחרונה כסוגיה מרכזית במסגרת בעיות אבטחת המידע שנחשפו בשירות של זום בעקבות הנסיקה בשימוש בו בשל מגיפת הקורונה.

פעילים למען בטיחות ילדים ברשת מזהירים כי זום ושירותי וידאו אחרים מהווים כר פורה לפעילות של פדופילים. הצפנה מקצה לקצה תקשה מצד אחד על איתור תוכן מסוג זה, אך מצד שני, תספק הגנה נוספת למשתמשים מפני חדירה של גורמים זרים למידע רגיש ומפני הטרדה.

בהצהרה שפירסמה החברה נאמר כי "זום אינה מנטרת תוכן פגישות באופן יזום, ואינה חולקת מידע עם רשויות החוק אלא בנסיבות כגון ניצול מיני של ילדים. איננו מאפשרים למשתמשים להיכנס לפגישות מבלי שיהיו גלויים לשאר המשתתפים. דבר מזה לא עומד להשתנות. תכנית ההצפנה מקצה לקצה של זום מאזנת בין פרטיות המשתמשים לבין הבטיחות של קבוצות פגיעות, לרבות ילדים וקורבנות אפשריים של פשעי שנאה. אנו מתכננים לספק הצפנה מקצה לקצה למשתמשים שאנו יכולים לאמת את זהותם, וכך להגביל את הנזק לקבוצות הפגיעות הללו. משתמשים חופשיים נרשמים עם כתובת דואר אלקטרוני שאינה מספיקה לצורך אימות זהותם." (מקור: The Verge, מאת: אדי רוברטסון).