ארצות-הברית: אישור מקדמי לפשרה בפרשת האטת האייפונים

בית משפט פדרלי בקליפורניה אישר באופן מקדמי את הסדר הפשרה של Apple בפרשת ההאטה המכוונת של מכשירי iPhone ישנים. כזכור, לפני כחודשיים פורסם כי אפל תשלם סכום של עד 500 מיליון דולר כחלק מפשרה בפרשה זו, בה הודתה כי עדכון למערכת ההפעלה iOS גרם להאטה מכוונת של מכשירים מסוג אייפון 6 ואייפון 7 על כל דגמיהם.

הצעת הפשרה הוגשה אז לאישור בית המשפט בקליפורניה, שנתן לה ביום שישי האחרון את אישורו המקדמי (במהלך דיון שנערך ב-Zoom). עם זאת, המועדים הסופיים לאישור ההסדר נדחו לאור משבר הקורונה. הפשרה הושגה לאחר מו"מ שארך חודשים ארוכים והיא אמורה להביא לכדי סיום עשרות תביעות ייצוגיות שהוגשו נגד אפל בשנים 2017-2018 (ואוחדו מאוחר יותר לתביעה אחת). 

אפל טענה כי ההאטה המכוונת נועדה להאריך את חיי המכשירים הישנים ולמנוע כיבוי פתאומי שלהם, אך התובעים טענו כי אפל הסתירה את ההאטה המכוונת מהמשתמשים וגרמה להם להאמין כי היא נובעת מהתיישנות המכשירים. עוד טענו כי נגרם להם נזק כלכלי בכך שהחליפו את המכשירים הישנים במכשירים חדשים, בעוד שיכלו להסתפק בהחלפה של הסוללה. 

לפי ההסכם אפל תשלם כ-25 דולר לכל בעל מכשיר מהדגמים שנפגעו. ההסכם חל רק על בעלי מכשירים בארה"ב. בנוסף, אפל תשלם כ-90 מיליון דולר לעורכי הדין שניהלו את התביעה. סכום המינימום לתשלום הוא 310 מיליון דולר והתקרה לתשלום היא 500 מיליון. הסכום הסופי לפיצוי כל בעל מכשיר ייקבע בהתאם למספר דרישות התשלום שתתקבלנה. מקור: Law360.