ניטור עובדים במקום העבודה בעקבות הקורונה

אולי יעניין אותך גם

במסגרת ההקלות בסגר והחזרה של עובדים למקומות העבודה, חברות רבות בוחנות אפשרויות טכנולוגיות שונות לניטור תנועת עובדים במקום העבודה, על מנת לצמצם את הסיכון להדבקה בנגיף, לשמור על סביבת עבודה מוגנת ולהבטיח לעובדים כי ניתן לחזור בבטחה למשרד. 

PwC, חברת ראיית החשבון והייעוץ הענקית, פיתחה אפליקציה שמנטרת מגע בין עובדים במקום העבודה באמצעות אותות ה-WiFi וה-Bluetooth של הטלפונים הניידים. אם עובד נדבק בנגיף, החברה תוכל לאתר את העובדים עימם בא במגע וליידע אותם על כך. האפליקציה מנטרת את העובדים רק כאשר הם נמצאים בשטח המשרד, מסביר בכיר בחברה. האפליקציה נמצאת כרגע בשימוש רק בסניף החברה בשנחאי, שהיה הראשון להיפתח מאז פרוץ המגיפה, והחברה שוקלת אם לחייב את השימוש באפליקציה בכל הסניפים שייפתחו.

האפליקציה שפיתחה PwC דומה לאפליקציות שפיתחו רשויות הבריאות במדינות שונות (ובינהן גם אפליקצית "המגן" שפיתח משרד הבריאות בישראל), אך בעוד שהשימוש באפליקציות אלה הוא וולנטרי, למעבידים במדינות זרות יש אפשרות לחייב את עובדיהם להשתמש באפליקציה במקום העבודה. החשש הוא שברגע שהאפשרות הטכנולוגית למעקב אחר עובדים כבר קיימת, יהיו מעבידים שלא ישמחו לוותר עליה גם כאשר המגיפה תחלוף. מקור: NPR (מאת: שאנון בונד).