אפשר בלי השב"כ: הממשלה משיקה אפליקציה שומרת פרטיות למאבק בקורונה

אולי יעניין אותך גם

מתברר שגם בישראל כמו בסינגפור, אפשר בלי השב"כ כדי לאתר את נתיב התנועה של חולי קורונה: משרד הבריאות משיק הערב אפליקציה בשם "המגן - האפליקציה הלאומית למלחמה בקורונה" (הו כן, שם סובטילי). האפליקציה המאפשרת זיהוי של קשר בין חולי קורונה מאומתים לבין אנשים שבאו עימם במגע ב 14 ימים שקדמו לאבחונם. האפליקציה נבנתה באופן המיועד לשמור על פרטיות המשתמשים.
 
"מגן" מאפשרת לקבל התרעה בדבר המיקום ושעת החשיפה לחולה. היא שומרת את המידע על מיקום המשתמש במכשיר הטלפון האישי שלו מבלי לשולחו החוצה, ומצליבה בינו לבין נתוני המחקר האפידמיולוגי המעודכנים של משרד הבריאות. נתוני משרד הבריאות מתעדכנים באופן שוטף ונשלחים למכשיר הטלפון של מי שהתקינו את האפליקציה באופן חד צדדי, לצרכי הצלבה. 
 
ההצלבה בין מסלולי התנועה של המשתמש לנתיבי חוליה הקורונה מתבצעת על מכשיר המשתמש בלבד. בהתקיים התאמה בין המסלולים מופנה המשתמש לקישור למשרד הבריאות המנחה אותו אילו צעדים לנקוט וכיצד לדווח על בידוד בית.
 
האפליקציה, שפותחה בישראל עבור משרד הבריאות, זמינה באפסטור (לבעלי אייפון) ובגוגל פליי (לבעלי אנדרואירד). היא מבוססת על קוד פתוח. מקור: הודעת דובר משרד הבריאות.