מחנה ריכוז דיגיטלי במוסקבה

אולי יעניין אותך גם

סייבר גולאג - כך מכנים המתנגדים את מערכת המעקב שהכניסה מוסקבה לשימוש היום. המערכת מחייבת את התושבים לרשום את נתיב התנועה שלהם ומטרתם ביציאה מהבית, באמצעות אתר אינטרנט ייעודי או אפליקציה שהם מורידים לטלפון הנייד. או אז הם מקבלים קוד QR ששוטרים יכולים לסרוק ולראות אם קיבלו אישור ליציאה. המשטרה תקנוס מי שאין לו היתר או שסטה מדרכו. מוסקבה היא מרכז הקורונה של רוסיה ועד כה נרשמו בה כ-11,000 מתוך 18,000 החולים המדווחים במדינה.

המערכת הוכרזה לאחר שהיענות התושבים לקריאה לסגר לא השביעה את רצון הרשויות. מי שעובדים יכולים לקבל היתר קבוע, אבל מי שמבקשים לצאת מתחומי העיר - לדוגמה, לבית נופש באזורים הכפריים סביב מוסקבה (דאצ'ה) - יקבלו היתר לכל היותר פעמיים בשבוע, ליום אחד בכל פעם.

אתר האינטרנט שמפיק את האישורים מדרבן את המשתמשים להירשם בפורטל ממשלתי (או לקשר לחשבונם באותו פורטל) המאחסן מידע על קנסות תנועה של התושב, חשבונות החשמל והמים שלו, דרכונים זרים שברשותו ועוד. משתמשים יצטרכו גם לגלות את נקודת המוצא והיעד, מספר תיק המס של מעסיקם, מספר הרישוי של מכוניתם וגם להעלות את תעודות הזהות שלהם. אין פלא אפוא שמתנגדי משטר מזהירים שהמערכת החדשה תוביל לפלישה ממשלתית חסרת תקדים לפרטיות התושבים במוסקבה. מקור: CNN (מאת מארי איליושינה)