ארה"ב: מסמך מדיניות - אבטחת הדור החמישי בתקשורת סלולרית

אולי יעניין אותך גם

בשבוע שעבר פרסם הבית הלבן מסמך מדיניות בנושא אבטחת הדור החמישי בתקשורת סלולרית (5G). פרסום המסמך הוא הצעד הראשון שנוקט הנשיא טראמפ על מנת לעמוד בדרישות החוק שנחתם על ידו ימים ספורים קודם לכן -  Secure 5G and Beyond Act. החוק מורה לנשיא להכין מדיניות שתבטיח את בטיחות מערכות ותשתיות הדור הבא של תקשורת אלחוטית בתוך 180 יום. בכיר בממשל ציין כי מדובר בפרסום ראשוני הנדרש על פי החוק וכי בהמשך תפורסם תכנית הטמעה מפורטת. אותו בכיר אף ציין כי פיתוח האסטרטגיה היה מאמץ משותף שהובילה המועצה לבטחון לאומי.

בדברי ההקדמה נכתב כי רשת הדור החמישי תהווה מנוע מרכזי בשגשוג ובבטחון של ארה"ב במאה ה-21. הטכנולוגיה תאפשר העברת נתונים מהירה וקישור של עשרות מיליארדי מכשירים חדשים לרשת, ותשנה את הדרך בה אנו חיים, עובדים, לומדים ומתקשרים. עם זאת, מדובר בטכנולוגיה שנושאת עימה סיכונים חדשים. הנשיא מתייחס באופן מפורש לגורמים עויינים שינסו לנצל לרעה את הטכנולוגיה החדשה. המדיניות מתארת את חזונו כי ארה"ב תוביל את הפיתוח והיישום של תשתיות דור 5 בטוחות ברחבי העולם יחד עם שותפותיה ובנות בריתה.

המסמך קובע כי האסטרטגיה של ארה"ב באשר לאבטחת רשת הדור החמישי תתמקד בארבעה קוי פעולה:

  • יישום הפרישה של רשת הדור החמישי בארה"ב.
  • הערכת סיכוני הסייבר לרשת וזיהוי עקרונות האבטחה הבסיסיים של תשתיות הרשת.
  • הערכת הסיכונים לכלכלת ארה"ב ולבטחון הלאומי במהלך הפיתוח והיישום של תשתיות דור חמישי ברחבי העולם.
  • קידום פיתוח ויישום אחראיים של תשתיות דור חמישי בטוחות ומהימנות ברמה הגלובלית.

הממשל יעודד את פרישת רשת הדור החמישי בארה"ב על ידי הסקטור הפרטי באמצעים שונים, לרבות, הרחבת טווח הפעילות המסחרית, קידום רגולציה מודרנית, קידום תכנית ארוכת טווח לניהול רשת הדור החמישי והדורות הבאים שתכלול מערכות יבשה וחלל.

הממשל ישתף פעולה עם סוכנויות המדינה השונות ועם הסקטור הפרטי לשם זיהוי סיכוני הסייבר לתשתיות רשת הדור החמישי ופיתוח עקרונות אבטחת סייבר שיתואמו עם עקרונות אבטחת סייבר בתחומים אחרים.

הממשל יעריך את הסיכונים הכרוכים בשימוש בתשתיות של רשת הדור החמישי, יוודא כי תשתיות לאומיות חיוניות בנויות בצורה שתבטיח את חסינותן בפני אותם סיכונים, ויבטיח כי רשת הדור החמישי תופעל בדרך שתגן על האינטרסים הלאומיים החיוניים של ארה"ב. בהקשר זה הממשל ינצל כלים שנקבעו בצו נשיאותי מחודש מאי 2019 - "אבטחת שרשרת אספקה לטכנולוגיית ושירותי מידע ותקשורת", המאפשרים לאסור עסקאות המערבות טכנולוגיית מידע ותקשורת שפותחו, יוצרו או סופקו על ידי גורם זר שמהווה סיכון לבטחון הלאומי.

ארה"ב תפעל במישור הבינלאומי עם שותפותיה כדי לקדם סטנדרטים בינלאומיים לפיתוח ויישום רשת הדור החמישי, היא תקדם את ייישום הרשת ברחבי העולם, ותפעל בשיתוף הסקטור הפרטי, האקדמיה וגופים בינלאומיים, כדי לעודד ולתמרץ מגוון ותחרות חופשית בקרב ספקי הרשת.

(מקור: Nextgov, מאת: ברנדי וינסנט)