קריאה למערכת הרפואית לשמור על פרטיות חולי קורונה

אולי יעניין אותך גם

שורה של מומחים לפרטיות פנו היום בקריאה למערכת הבריאות לשמור על פרטיותם של חולי קורונה. במכתב שנשלח למנכ"ל משרד הבריאות, מנהלי בתי החולים ופיקוד העורף, מבקשים הכותבים להנחות את הגורמים בשטח להקפיד על פרטיות חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ובבתי המלון היעודיים. 

המכתב נשלח על רקע פרסומים בתקשורת וברשתות החברתיות, ובפרט תלונה של מאושפז על כך שבחדרו מותקנים מצלמה ומיקרופון הפועלים ברציפות במשך כל שעות היממה, ומתעדים את פעולותיו ושיחותיו הטלפוניות מבלי שנתן הסכמתו לכך ומבלי שניתנה לו אפשרות לשלוט בכך. 

במכתב נאמר כי "מובן שכל אשפוז כרוך בפגיעה בלתי נמנעת בפרטיות, שהיא חיונית כדי לתת טיפול רפואי מיטבי - אולם גם פה יש לצמצם את הפגיעה בפרטיות למינימום הדרוש, כל מאושפז לפי צרכיו והנסיבות הרפואיות שלה או שלו. גם בזמנים מאתגרים כאלה, פרטיות החולה היא עדיין זכות יסוד המעוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, בחוק הגנת הפרטיות - ובהקשר זה אף חשוב מאלה - חוק זכויות החולה."

הכותבים אף הציעו מספר פתרונות פשוטים להגברת השמירה על פרטיות המאושפזים, כגון הגדרת שטח שבו המצלמה אינה מצלמת, אינטרקום דו כיווני שיופעל רק בלחיצה של המאושפז או הצוות הרפואי , או התראה מקדימה על הפעלת המצלמה או המיקרופון.

גילוי נאות: עו"ד חיים רביה הוא בין חותמי המכתב [לעיון במכתב - לחצ/י כאן].