עולם הטכנולוגיה מתארגן סביב הקורונה. גם ההאקרים

אולי יעניין אותך גם

התפשטות וירוס הקורונה והבהלה העולמית סביבו לא נעלמו מעיניהם של האקרים רבים אשר ממהרים לנצל את המצב. בעוד שחברות רבות מאפשרות לעובדיהן לעבוד מהבית בעקבות התפרצות הקורונה, התחברות העובדים למערכות החברה ממחשביהם הפרטיים מקלה על האקרים לפרוץ למערכות אלה, לגנוב את פרטי הזיהוי של העובד וכך לגשת למידע השמור במערכות החברה.כך מסבירה חברת אבטחת הסייבר Hysolate  במאמר שפרסמה. גם השימוש ברשתות פרטיות או ציבוריות מקל על פריצה למחשבי העובדים והחדרת תוכנות זדוניות למחשביהם. 

האקרים מנצלים את הבהלה בציבור והמחסור בחומרי חיטוי ומיגון רפואי להשגת כספים במרמה באמצעות מיילים המפנים את הציבור לאתרי סחר פיקטיביים. אלה גובים כספים מהציבור אבל לא שולחים את המוצרים המובטחים. כך למשל אותרו לאחרונה האקרים שגבו כ-2 מיליון דולר באמצעות העברות בנקאיות ובמטבעות דיגיטליים מרוכשים שמעולם לא קיבלו את המוצרים עליהם שילמו. 

חברות אבטחת מידע רבות מזהירות גם מפני מיילים ממקורות לא ידועים המספקים עצות והנחיות בעניין דרכי הגנה מנגיף הקורונה. אלה עלולים להכיל וירוסים ולאפשר גישה למחשב המשתמש.

במקביל ענקיות הטכנולוגיה  הודיעו כי יסייעו במאבק נגד הפצת מידע שגוי בעניין נגיף הקורונה. אפל ואמאזון הודיעו כי לא יאפשרו רישום אפליקציות המכילות סטטיסטיקות ומידע בעניין נגיף הקורונה אשר אינן ממקורות מוסמכים וארגוני בריאות רשמיים ומוכרים. בדומה, גוגל הודיעה כי תחסום תוצאות חיפוש בעניין הקורונה המובילות לאתרים לא רשמיים ותפנה את משתמשיה לאתר ארגון הבריאות העולמי.