משבר הקורונה: בתי משפט בארה"ב, ובראשם העליון, מצמצמים פעילות

בתי משפט רבים בארצות-הברית הודיעו בימים האחרונים על צמצום משמעותי בפעילותם ומעבר להתדיינות טלפונית במקום דיונים בנוכחות הצדדים באולמות המשפט. בראשם, ניצב בית המשפט העליון הפדרלי בוושינגטון שהודיע היום (16 במרץ) על דחיית הדיונים המשפטיים שנקבעו לשבועיים הקרובים. הישיבה השבועית הקבועה המתנהלת כדיון פנימי של שופטי בית המשפט העליון תיערך כרגיל ביום שישי אולם חלק מהשופטים ישתתפו בה דרך הטלפון. הודעת העליון האמריקאי מגלה כי לדחיית הדיונים יש תקדימים בהיסטוריה: ב-1918 נדחו הדיונים בשל השפעת הספרדית ובסוף המאה ה-18 בשל התפרצויות של קדחת צהובה.

כבר לפני כמה יומים אחד מבתי המשפט הפדרליים במדינת אינדיאנה הודיע על השעיית ההליכים המשפטיים המתנהלים בו עד לתחילת מאי, בין היתר נוכח החשש לבריאות ציבור המושבעים, עורכי הדין ויתר עובדי בית המשפט. במידת האפשר, דיונים מתוכננים יעברו להתנהל בטלפון או בהיוועדות חזותית.

גם בית המשפט הפדרלי לערעורים הדן בתביעות פטנטים (Court of Appeals for the Federal Circuit) הורהכבר בשבוע שעבר על מעבר להתדיינות טלפונית בתביעה על הפרת פטנטים שהגיש טרול פטנטים נגד אפל. בית המשפט סירב לבקשה של הקרן לחזית טכנולוגית (Electronic Frontier Foundation - EFF) לקיים את הדיון בנוכחות הצדדים בלבד תוך שידורו ברשת לכלל הציבור המתעניין בהליך.

בית המשפט הפדרלי המחוזי בצפון אילינוי הורה גם הוא על העברת כל ההתדיינות האזרחיות המיועדות לשבועות הקרובים לאפיק טלפוני או היוועדות חזותית. עם זה, בית המשפט הותיר את הליכים פליליים כסדרם.