פייסבוק תובעת רשם שמות מתחם על רישום דומיינים מטעים

אולי יעניין אותך גם

בפוסט שפרסמה בבלוג החברה, הודיעה Facebook כי הגישה תביעה כנגד רשם שמות המתחם האמריקאי Namecheap ושירות האנונימיזציה שלו Whoisguard, בטענה כי אפשרו ללקוחותיהם לרשום שמות מתחם מטעים הנחזים להיות כמשוייכים לאפליקציות פייסבוק. התביעה עוסקת ב-45 שמות מתחם, כגון facebo0k-login.com או whatsappdownload.site, המפרים לפי הטענה את סימני המסחר של פייסבוק.

פייסבוק טוענת כי היא סורקת באופן תדיר אחר שמות מתחם ואפליקציות המפרים את סימניה המסחריים, על-מנת למנוע ניצול לרעה של המשתמשים. החברה טוענת עוד כי שלחה ל-Whoisguard התראות בין 2018 ל-2020, אך למרות חובתה למסור מידע על שמות המתחם המפרים, הם סירבו לשתף פעולה.

דובר מטעם רשם שמות המתחם מסר כי החברה לוקחת "ברצינות קיצונית" וחוקרת תלונות על הונאה וניצול לרעה. במקרים של טענה להפרת סימני מסחר החברה מפנה את המתלוננים לפעול לפי הפרוטוקול המקובל בתעשייה. הדובר מסר כי צו של בית משפט נדרש על-מנת למסור מידע פרטי על משתמשים והוסיף כי פייסבוק רומסת את פרטיות משתמשיה בפלטפורמות שלה ומצפה כי חברות אחרות יעשו זאת עבורה, ביחס למשתמשים שלהם.

בחודש אוקטובר האחרון הגישה פייסבוק תביעה דומה נגד רשם שמות המתחם OnlineNIC ושירות האנונימיזציה שלה - ID Shield, בגין רישום למעלה מ-20 שמות מתחם מטעים, כגון www-facebook-login.com או hackingfacebook.net, שחלקם שימשו לפעילות זדונית. תביעה זו עודנה מתנהלת. מקור: The Verge (מאת קים ליונס).

נזכיר עוד כי בשנת 2009 קבע בית משפט פדרלי בצפון קליפורניה כי OnlineNIC תשלם פיצוי של 35 מיליון דולרים לענקית התקשורת Verizon. לפי פסה"ד, רשם שמות המתחם רשם 663 שמות מתחם באופן המטעה משתמשי האינטרנט המנסים להגיע לאתריה של Verizon.