טוויטר משעה חשבונות פרטיים של תומכי בלומברג בטענה כי הם מפרים את כלליה

אולי יעניין אותך גם

בשבוע שעבר החלה טוויטר להשעות חשבונות פרטיים שפרסמו מסרים זהים בתמיכה במועמדותו של מייקל בלומברג לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.

בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר ומתמודד בפריימריז לנשיאות של המפלגה הדמוקרטית, משקיע משאבים עצומים ביצירת נוכחות ברשתות החברתיות. כחלק מהפעילות הזו, שכר מטה הבחירות של בלומברג מאות אנשים על מנת שיפיצו את מסריו באמצעות חשבונותיהם הפרטיים ברשתות החברתיות השונות - פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. אותם אנשים מקבלים מסרים המאושרים על ידי המטה ואמורים להפיצם במעגלים החברתיים שלהם.

טוויטר הודיעה שהיא משעה מספר חשבונות בשל הפרה של הכללים שלה נגד מניפולציה של הפלטפורמה וספאם. חלק מהחשבונות יושעו לצמיתות וחלק מהחשבונות יושעו עד שבעליהם יוכיחו כי יש בידם שליטה על החשבון. טוויטר פרסמה את הכללים האמורים בתגובה לגילויים באשר להתערבות של גורמים שונים במימון רוסי בבחירות לנשיאות ב-2016. הכללים אוסרים מניפולציות שנועדו לקדם מסרים באופן מלאכותי באמצעות פרופילים מזוייפים. טוויטר טוענת כי פרסום מסרים זהים ומתואמים באמצעות מספר חשבונות מהווה הפרה של הכללים, גם אם כל משתמש מפרסם את המסר רק בחשבונו הפרטי. צעד זה מצטרף להודעה של מנכ"ל טוויטר בחודש נובמבר אשתקד כי טוויטר לא תאפשר עוד פרסום פוליטי בתשלום.

המדיניות החדשה של טוויטר עלולה להוביל להשעיה של חשבונות פרטיים "לגיטימיים" של תומכי בלומברג שאינם ממומנים על ידי מטה הבחירות, אך מטוויטר נמסר כי חשבונות שיופעלו באופן דומה יושעו בלי קשר לשאלה מי מממן אותם.

דוברת של מטה בלומברג מסרה בתגובה כי כל הפעילים שלהם מחוייבים לזהות את עצמם ברשתות החברתיות כעובדים מטעם הקמפיין וכי פרסום המסרים לא נועד להטעות.

בניגוד לטוויטר, בפייסבוק מתייחסים לפעילות של מטה בלומברג כפעילות שכפופה לכללים בדבר "תוכן ממותג" ולא לכללים בדבר "התנהגות מתואמת ולא אותנטית" שנקבעו בתגובה להתערבות הרוסית בבחירות ב-2016. כאשר מדובר בתוכן ממותג, פייסבוק דורשת גילוי נאות כאשר משתמש מקבל תמורה מסחרית עבור פרסום תוכן כלשהו. פייסבוק הקשתה בעבר על פרסום מודעות פוליטיות באמצעות משתמשים פרטיים אך הסירה לאחרונה את החסם בתוכנה שלה לאחר שמטה הבחירות של בלומברג מצא דרך לעקוף אותו. (מקור: Los Angeles Times, מאת: סואנה חוסיין וג'ף ברקוביצי).